Kirurgklinik avdelning 48, Karlskrona

Blekingesjukhuset, Lasarettsvägen, huvudentré

Kirurgklinik avdelning 48, Karlskrona

Hos oss på vårdavdelning 48 vårdar vi patienter med sjukdomar i mage- och tarmkanalen, bukspottskörtel, lever samt galla. På vår vårdavdelning jobbar läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare och kökspersonal. Vi har även ett nära samarbete med sjukgymnaster, arbetsterapeuter och kurator. Patienterna har, tillsammans med sina anhöriga, rätt till delaktighet och information i besluten kring sin egen vård och ett gott bemötande som bygger på god etik.

Informationen uppdaterades 01:05 - 21 mar, 2020

Logga - Kry