Neurokirurgins intensivvårdsavdelning

Akademiska sjukhuset, Ingång 85, våning 2, Uppsala

Neurokirurgins intensivvårdsavdelning

NIVA är en avdelning med specialistutbildad personal för neurointensivvård. Vi vårdar barn och vuxna från hela mellansverige med skador och sjukdomar i hjärna och ryggmärg orsakade av trauma eller sjukdomar. Vanliga diagnoser är hjärnblödningar, tumörsjukdomar och trauman efter fall och trafikolyckor. Många av patienterna vårdas nedsövda och är helt beroende av personalens medicinska behandling och omvårdnad.

Informationen uppdaterades 16:15 - 5 okt, 2020

Logga - Kry