Öppet i morgon från 08:00

Psykiatriska mottagningen Strängnäs, Strängnäs

Finningevägen 40, 645 40 Strängnäs

Psykiatriska mottagningen Strängnäs, Strängnäs

Välkommen till Psykiatrisk mottagning Strängnäs!
Vi är en allmänpsykiatrisk specialistmottagning som behandlar svårare psykiatrisk problematik, t.ex. bipolär sjukdom, svårare depressioner, ADHD och psykossjukdomar.
För beroendeproblematik vänligen kontakta Beroendecentrum i Eskilstuna.
Vi är cirka 30 personer som arbetar på psykiatriska mottagningen. Tillsammans kan vi erbjuda ett brett utbud av behandlingar så som olika psykoterapiinriktningar, enskilt och i grupp, läkemedelsbehandling, psykiatrisk omvårdnad, informationsföreläsningar för patient och anhöriga, och rehabilitering.
Vi har ett nära samarbete med olika enheter inom sjukvården, t ex din behandlare på vårdcentralen. Samarbete sker också med andra aktörer, t ex olika verksamheter inom kommunen, försäkringskassan och arbetsförmedlingen.

Informationen uppdaterades 16:32 - 24 apr, 2020

Logga - Kry