Psykiatriska mottagningen Strängnäs, Strängnäs

Om Psykiatriska mottagningen Strängnäs, Strängnäs

Välkommen till Psykiatrisk mottagning Strängnäs!$Vi är en allmänpsykiatrisk specialistmottagning som behandlar svårare psykiatrisk problematik, t.ex. bipolär sjukdom, svårare depressioner, ADHD och psykossjukdomar. $För beroendeproblematik vänligen kontakta Beroendecentrum i Eskilstuna. $Vi är cirka 30 personer som arbetar på psykiatriska mottagningen. Tillsammans kan vi erbjuda ett brett utbud av behandlingar så som olika psykoterapiinriktningar, enskilt och i grupp, läkemedelsbehandling, psykiatrisk omvårdnad, informationsföreläsningar för patient och anhöriga, och rehabilitering. $Vi har ett nära samarbete med olika enheter inom sjukvården, t ex din behandlare på vårdcentralen. Samarbete sker också med andra aktörer, t ex olika verksamheter inom kommunen, försäkringskassan och arbetsförmedlingen.

Finningevägen 40, 645 40 Strängnäs - visa på karta
  • Måndag - Fredag 06:00 - 15:00 Återbud kan lämn