Psykiatriska mottagningen Strängnäs, Strängnäs

Om Psykiatriska mottagningen Strängnäs, Strängnäs

Välkommen till Psykiatrisk mottagning Strängnäs!Vi är en allmänpsykiatrisk specialistmottagning som behandlar svårare psykiatrisk problematik, t.ex. bipolär sjukdom, svårare depressioner, ADHD och psykossjukdomar. För beroendeproblematik vänligen kontakta Beroendecentrum i Eskilstuna. Vi är cirka 30 personer som arbetar på psykiatriska mottagningen. Tillsammans kan vi erbjuda ett brett utbud av behandlingar så som olika psykoterapiinriktningar, enskilt och i grupp, läkemedelsbehandling, psykiatrisk omvårdnad, informationsföreläsningar för patient och anhöriga, och rehabilitering. Vi har ett nära samarbete med olika enheter inom sjukvården, t ex din behandlare på vårdcentralen. Samarbete sker också med andra aktörer, t ex olika verksamheter inom kommunen, försäkringskassan och arbetsförmedlingen.

0152 - 261 19 Växelnummer
Finningevägen 40 , Strängnäs - visa på karta