Kirurgimottagning Falun

Om Kirurgimottagning Falun

På Kirurgimottagningen vid Falu lasarett bedrivs öppenvård av flera team. Vi är uppdelade på två plan, där plan 0 är specialiserade på kirurgi i övre- och nedre magtarmkanalen, hals, barn och bröstkirurgi. Plan 1 är specialiserade på kirurgi inom urologi, plastik, sår och kärl. Hos oss utförs även mindre operationer med lokalbedövning.

Inom teamen bedrivs läkar- och sjuksköterskemottagning, sårmottagning, skopiverksamhet, aorta-screening, stomimottagning, kontaktsjuksköterskeverksamhet och telefonrådgivning.

Patienterna remitteras till oss från vårdcentraler och andra vårdinrättningar samt via egen vårdbegäran.

Falu lasarett - visa på karta
  • Måndag - Fredag 07:30 - 11:30 TeleQ-tjänst
Remiss eller egen vårdbegäran