Kirurgimottagning Falun

Om Kirurgimottagning Falun

På Kirurgimottagningen vid Falu lasarett bedrivs öppenvård av flera team. Vi är uppdelade på två plan, där plan 0 är specialiserade på kirurgi i övre- och nedre magtarmkanalen, hals, barn och bröstkirurgi. Plan 1 är specialiserade på kirurgi inom urologi, plastik, sår och kärl. Hos oss utförs även mindre operationer med lokalbedövning.

Inom teamen bedrivs läkar- och sjuksköterskemottagning, sårmottagning, skopiverksamhet, aorta-screening, stomimottagning, kontaktsjuksköterskeverksamhet och telefonrådgivning.

Patienterna remitteras till oss från vårdcentraler och andra vårdinrättningar samt via egen vårdbegäran.

Falu lasarett - visa på karta
  • Måndag - Fredag 07:30 - 11:30 telefonsvarartjänst
Doftfritt. Parfym, rakvatten och andra starka dofter kan vara besvärligt för en del. Undvik därför detta när du besöker oss. Du får endast röka på anvisade platser. Mobiltelefon får endast användas i blå zoner, vid osäkerhet fråga personalen. All personal har tystnadsplikt.
Remiss eller egen vårdbegäran
Kirurgi