Radiologiska mottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Radiologiska mottagningen Mälarsjukhuset

, Eskilstuna

Entré 1, huvudentré Mälarsjukhuset 1, 63188 Eskilstuna

Vår drop in-mottagning är stängd tillsvidare. Du som har ett bokat läkarbesök på lung- eller ortopedmottagningen är välkommen på drop in i samband med ditt läkarbesök. Helgdagar har vi enbart jourverksamhet och telefontiden är stängd. I undantagsfall kan extramottagning förekomma.

Radiologiska mottagningen på Mälarsjukhuset är en av sjuhusets största mottagningar med cirka 100 000 undersökningar per år. Utrustningen är modern med digital såväl bild som remissinformation. På vår mottagning arbetar olika yrkeskategorier som till exempel röntgensjuksköterskor, undersköterskor, läkare och medicinska sekreterare. Totalt är vi cirka 110 personer och vi utför konventionell röntgen, datortomografi-, magnetkamera- och ultraljudsundersökningar. Vi har även länsansvar för till exempel kranskärlsröntgen/PCI, perifer angiografi och intervention.
Helgdagar och kvällar har vi enbart akutverksamhet och telefontiden är stängd. Extramottagning kan förekomma.

Informationen uppdaterades 08:34 - 8 jan, 2024

16 feb, 2024

Akta er för röntgen på det här bedrövliga, fältsjukhuset....!!! Om ni fått en kvällstid så kommer ni att träffa de mest okunniga människor ni överhuvudtaget varit i närheten av!! Fullkomliga imbeciller o troglodyter, TOTAL AVSAKNAD AV KUNSKAPER BÅDE I SVENSKA SPRÅKET O I ARBETSMOMENT!!! Det finns nog en väldigt stark anledning till att de nu har satt upp skyltar överallt på detta skitställe, där det står att man inte får ta en bild av den vårdpersonal som man anser vara fullkomligt okunnig i ALLT!! De tar inte ens bild på rätt kroppsdel!! DET ÄR RENT LIVSFARLIGT!!!

8 apr, 2022

Var till akut ultralyd röntgen igår, inte bra bemötade eller behandlande bra,kändes mer som att två elever kom in för att försöka hitta problemet men kunde inte! Jag var tvungen att vänta 20 minuter innan en läkare kom in väldigt irriterad, tydligen avbröts hans kaffepaus, han fortsätter och använda mig som någon sorts studieämne och frågar inte ens om det var OK! Skäller åt sina elever för att peka ut eller namnge muskeln eller senan och använda min friska arm för att visa skillnaden i skada, då kastar han några pappershanddukar till mig och säger "jag är klar!" Inte bra!

26 aug, 2021

Jag hade remiss

26 feb, 2021

Jag vill tacka personal Åsa B, hon var jätte hjälpsam och stöttade mig, eftersom jag var jätte liv rädd av den stora apparaten men hon som uppmuntrade mig till slutet jag kunde gå in i apparaten och klarade mig, tusen tack Åsa

Reception

Reception