Röntgenavdelning, Danderyds Sjukhus AB

Om Röntgenavdelning, Danderyds Sjukhus AB

Vi på röntgenavdelningen utför olika avancerade undersökningar, med hjälp av röntgen, datortomografi, ultraljud och magnetkamera. Vi som arbetar här är röntgenläkare och röntgensjuksköterskor, undersköterskor och administrativ personal.
Du kommer antingen hit från akutmottagningen eller för att genomgå en planerad röntgenundersökning. För att komma till vår verksamhet måste du ha remiss från din läkare.
Under mottagningens webbplats hittar du fler telefonnummer och tider för respektive undersökning.

Vi finns numer i nya lokaler:

Gå in genom sjukhusets huvudentré, gå till vänster om Informationsdisken ta hissen eller trappan till vänster om Pressbyrån till plan 3A.
Gå till målpunkt G, in genom dörren på vänster sida och sedan till Röntgens reception och anmäl dig där.

Entrévägen 2,Målpunkt G våning 3A,DANDERYD - visa på karta