Capio Legevisitten Säbo

svärdvägen 23,STOCKHOLM

Capio Legevisitten Säbo

Välkommen till Capio Legevisitten Säbo! Capio Legevisittens läkarinsatser i särskilt boende har över 7000 patienter vid ett 150-tal äldreboenden över hela Stockholms län. Vi är idag Nordens största aktör inom läkarinsatser i SÄBO. Vi har bemanning med hög kontinuitet och våra läkare är vanligen specialister i geriatrik och/eller allmänmedicin. De flesta har mångårig erfarenhet av läkarverksamhet på särskilda boenden för äldre. Vårt primära mål är att medicinskt bidra till bästa möjliga livskvalitet för de äldre som bor/vistas på särskilt boende. Vi är övertygade om att nyckeln till en god äldreomsorg är att huvudmän och flera olika yrkeskategorier arbetar bra tillsammans. Därför har våra läkare en god kommunikation med sina respektive enheter och med verksamhetsföreträdare (t.ex. med sjuksköterskor, chefer och MAS:ar).

Informationen uppdaterades 17:03 - 18 jun, 2021