Barnavårdscentralen Husläkarna Varmbadhuset Varberg, Varberg

Om Barnavårdscentralen Husläkarna Varmbadhuset Varberg, Varberg

Vår Barnavårdscentral ligger i en egen lokal på Slottsgatan 13, ett stenkast från Varmbadhuset.

Distriktssköterskor inom barnhälsovården tar hand om dom små barnen 0 till 6 år.

Ambitionen är att alltid finnas tillgänglig för Er, erbjuda stöd och hälsorådgivning och följa barnens utveckling från nyföddhetsperioden och fram till skolstart.

Vi erbjuder hembesök till alla familjer med nyfödda barn och vid behov gör vi hembesök upp tills barnet är 6 år vid sjukdom och när familjen har svårighet att komma till mottagningen av olika orsaker.

För vår Barnavårdscentral är det viktigt att ställa upp just när barnet och familjen behöver vårt stöd.

Föräldragrupper finns för alla nyblivna föräldrar oavsett om det är 1:a barnet eller flerbarnsföräldrar. Vi träffas regelbundet 4-6 ggr.

Vi erbjuder barnpsykolog vid behov.

Strandgatan 5 - visa på karta