Vuxenpsykiatrisk mottagning Björkängen, Borås

Om Vuxenpsykiatrisk mottagning Björkängen, Borås

Specialiserad öppenvårdsmottagning som tar emot personer med psykossjukdom eller då misstanke finns om utveckling av psykossjukdom.
Vi erbjuder behandlingar individuellt och i grupp.
Alla patienter får en patientansvarig läkare samt erbjuds en kontaktperson, (vobs = vård- och behandlingssamordnare).
Utredningarna görs av personal inom olika kompetensområden för att vi skall få en så bra helhetsbild som möjligt. Varje persons individuella svårigheter, behov och funktionsnivå styr sedan behandlingens utformning, och involverar ofta familj eller närstående som också påverkas av de förändringar som sker.

Klinikvägen 42, 501 82, Borås, Ingång 26, Södra Älvsborgs Sjukhus - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 10:00 Sekreterare Va
  • Måndag - Fredag 11:00 - 12:00 Rådgivning Val
  • Måndag - Fredag 13:00 - 15:30 Sekreterare Va
Vi är ett hälsofrämjande sjukhus som är rökfritt och fritt från starka dofter.
Allmänpsykiatri, vuxna