Alkohol- och drogmottagning Umeå

Om Alkohol- och drogmottagning Umeå

Vår verksamhet riktar sig till dig som är över 18 år i Umeå, Nordmaling och Bjurholm.

Vi finns för dig som upplever negativa konsekvenser av alkohol, droger eller spel om pengar, är anhörig eller på annat sätt möter personer i riskzonen för beroende.

Vi erbjuder kostnadsfri rådgivning, bedömning, samordning och behandling av korttidskaraktär.

Har du blivit gripen av polisen för rattfylleri eller drograttfylleri erbjuds du samtal hos oss.

Alkohol- och drogmottagningen är en samverkan mellan Umeå kommun och Region Västerbotten.

KRY är en modern vårdgivare med patientens behov i fokus. Hos KRY kan du snabbt få den hjälp du behöver, via video direkt i mobilen. Träffa erfarna läkare, sjuksköterskor och legitimerade psykologer var du än befinner dig, inom bara några minuter – dygnet runt, årets alla dagar. Få hjälp med professionell bedömning och behandling samt recept och sjukintyg eller remiss till vidare vård.

Ridvägen 12 - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt Röstbrevlåda