Närhälsan Brämaregården barnavårdscentral, Göteborg

Om Närhälsan Brämaregården barnavårdscentral, Göteborg

Hos oss på BVC Brämaregården arbetar det specialistutbildade sjuksköterskor. Vi arbetar tillsammans med mödravården, barnläkare, psykologer, dietister, logopeder, socialsekreterare och öppna förskolan. Vi kan erbjuda Er hembesök vid hemkomst från BB eller om Ni har kommit hem med ett adoptivbarn. Vi har telefonrådgivning, bokade hälsokontroller hos sjuksköterska och barnläkare. Vi kan även erbjuda vaccinationer enligt basprogrammet. Vi har föräldrarstöd i grupp, spädbarnsmassage. Vi kan erbjuda råd och stöd i frågor som rör amning, sömn, mat och olycksfall samt sjukdomsrådgivning och hjälp med bokning hos vår barnläkare.

Vi som arbetar här heter Malin, Ann-Charlotte, Pernilla, Marie och Jeanette.

Virvelvindsgatan 8A, 417 09, Göteborg - visa på karta