Närhälsan Sisjön barnavårdscentral, Askim

Om Närhälsan Sisjön barnavårdscentral, Askim

031 - 747 93 45 , 031 - 747 93 46

På BVC Närhälsan Sisjön arbetar distrikts- och barnsjuksköterskor med lång erfarenhet av barn och föräldrar. BVC svarar för förebyggande hälsovård av nyfödda och yngre barn ( 0 - 6 år ). Till oss kan du vända dig med frågor kring ditt barn. På BVC erbjuder vi: Hembesök när du kommit hem från förlossning. Stöd och samtal kring föräldraskap. Råd om amning, kost, sömn, vaccinationer, språkutveckling, uppfostran, egenvård, förebyggande av olycksfall, sjukdomar samt allt annat som rör barns utveckling och hälsa. Föräldrautbildning i grupp erbjuds, där du bl.a. har möjlighet att skapa egna nätverk. Kontinuerliga läkarbesök enligt ordinarie vårdprogram för BVC, utförs i samma lokaler, våra lokaler, Datavägen 1, är lättillgängliga, fräscha och anpassade för BVC-verksamhet med bl.a. eget väntrum där både stora och små barn trivs. BVC Närhälsan Sisjön samarbetar också med barnläkare, psykolog och socionom.
Verksamhetschef Jennifer Rudolph Tel: 0722-207 16 73

Datavägen 1, 436 32, Askim - visa på karta