Öron- näsa- halsmottagningen Nyköpings lasarett, Nyköping

Om Öron- näsa- halsmottagningen Nyköpings lasarett, Nyköping

Öron- näsa halskliniken Sörmland (ÖNH) är en länsklinik med verksamhet i Eskilstuna, Nyköping och Katrineholm. $Hos oss undersöks, utreds och behandlas patienter med sjukdomar i övre luftvägarna, öronsjukdomar, yrsel, hörselnedsättning, tumörsjukdomar, röst- och sväljningsproblem samt sömnapné.$På vår mottagning genomförs akuta och planerade besök.$Om du ska opereras, bli sövd och gå hem samma dag, sker operationen på Nyköpings lasarett eller Mälarsjukhuset.$Är du i behov av vård på sjukhus (slutenvård) har ÖNH vårdplatser på Mälarsjukhuset.$Hudförändringar i huvud-hals området opereras bort i lokalbedövning hos oss.$Vi har även sköterskemottagningar för patienter som har sömnapné och behöver CPAP, samt genomför mätning av luftflödet i näsan och gör yrselundersökningar.

Nyköpings lasarett, entré 20, Hållstavägen 9, gå vidare till Öron-näsa-halskliniken plan 1 enligt skyltning - visa på karta