Ögonmottagningen Nyköpings lasarett, Nyköping

Om Ögonmottagningen Nyköpings lasarett, Nyköping

Ögonkliniken i Sörmland är en länsklinik med placering på Mälarsjukhuset i Eskilstuna, Nyköpings lasarett och Kullbergska sjukhuset i Katrineholm under en gemensam ledning. Ögonkliniken har idag 90 anställda som utför cirka 60 000 besök/år och cirka 3000 operationer/år. Vanliga patientgrupper är de med grå starr (katarakt), glaukom (grön starr), diabetesförändringar i ögat, åldersförändringar på gula fläcken (macula), skelning hos barn och vuxna. Vi har även neurooftalmologisk verksamhet på kliniken och en omfattande verksamhet kring AMD/svullnad av gula fläcken. Vi opererar idag på alla tre sjukhus: Kataraktkirurgi (grå starr), Glaukomkirurgi (grön starr), Skelningskirurgi, Poliklinisk kirurgi och Injektionsbehandling av gula fläcken. Ibland behöver vi remittera patienter för utomlänsvård/högspecialiserad vård vilket innebär att du får vård vid något av våra närliggande universitetssjukhus.

Nyköpings lasarett, entré 20 vid Hållstavägen. Målpunkt C plan 2. - visa på karta
Ögonsjukvård

Ögonmottagningen Nyköpings lasarett, Nyköping

4,2

11:58 - 12 nov, 2019

3,2

08:50 - 11 dec, 2018

4,2

22:25 - 05 okt, 2015 skrev:

ögonmottagningen i Nyköping får högsta betyg av mig idag! Trevliga sköterskor och läkare samt gratis kaffe! Kände mig väl omhändertagen. Tack!