Neurologiteamet Nyköpings lasarett, Nyköping

Om Neurologiteamet Nyköpings lasarett, Nyköping

Här på neurologiteamet tar vi hand om de flesta neurologiska sjukdomar (sjukdomar i nervsystemet). Som exempel kan nämnas Parkinson, epilepsi, MS och stroke men också mer ovanliga sjukdomstillstånd.$ $För att komma till oss och göra en utredning krävs en remiss från din distriktsläkare eller annan specialistläkare. Eventuella behandlingar sker sedan antingen hos oss eller på din vårdcentral.$ $Vi som arbetar här är två läkare och en sjuksköterska. Alla är specialiserade på sjukdomar i nervsystemet. Läkarna har lång erfarenhet av både bred allmänneurologi och högspecialiserad neurosjukvård.

Nyköpings lasarett, Ingång via huvudentrén, följ skyltar mot Medicinkliniken, plan 2 - visa på karta
Neurologi