Hitta vård

30 år av att utveckla skönhetsbranschen genom vetenskap

Med omfattande erfarenhet och hög nivå av expertis erbjuder Akademikliniken estetisk och rekonstruktiv plastikkirurgi, estetiska injektionsbehandlingar och avancerad hudvård.

Fem anledningar att välja Akademikliniken Fem anledningar att välja Akademikliniken

1. Brett utbud av både estetisk och rekonstruktiv plastikkirurgi.
  2. Alla behandlingar utförs med den senaste tekniken.
  3. 60 000 estetiska behandlingar utförs varje år.
  4. Säkerhet och kvalitet är grunden för hela verksamheten.
  5. Akademikliniken utbildar regelbundet kirurger runt om hela världen med deras metod “AK-metoden”.

Låt oss ta hand om dig

Nordens ledande plastikkirurger

Vi är Sveriges ledande specialister inom bröstkirurgi. Oavsett om förändringen du vill göra är liten eller stor kan du alltid känna dig trygg i att slutresultatet blir som planerat och att risken för komplikationer är minimal.

Trygghetsgaranti ingår alltid

Oavsett om ditt mål är att förändra, återskapa eller korrigera kan du vara trygg i att Trygghetsgaranti alltid ingår. Det betyder att eventuella oönskade resultat och komplikationer kopplat till den primära operationen åtgärdas kostnadsfritt.

30 års erfarenhet

Vi har genomfört över 30 000 bröstoperationer. Genom att attrahera de bästa kirurgerna, den senaste tekniken och bästa implantaten kan vi erbjuda Nordens bredaste utbud av estetisk och rekonstruktiv plastikkirurgi.

Hitta din närmsta klinik

Aktuellt hos Akademikliniken

Om Akademikliniken

Akademikliniken är idag Nordens ledande privata klinikkoncern. Med omfattande erfarenhet och hög nivå av expertis erbjuder vi estetisk och rekonstruktiv plastikkirurgi, estetiska injektionsbehandlingar och avancerad hudvård. Med bas i Sverige och verksamhet i Norge och Danmark utför vi mer än 60 000 estetiska behandlingar per år.