Rehabenhet arbetsterapi Korpen, Gotland

Rehabenhet arbetsterapi Korpen

Brömsebroväg 8,VISBY, 62184 Gotland

Nummer till våra olika verksamheter:
Handmottagningen: 0498 - 26 33 40
Primärvårdens arbetsterapi: 0498 - 26 86 65
Minnesutredning: 0498 - 26 33 24

Handmottagningen
Till oss är du välkommen som behöver bedömning och rehabilitering av skador eller sjukdomar i handen. Har du drabbats av akut skada ska du kontakta läkare! Vi bedömer din handfunktion, ledrörlighet, handstyrka, svullnad, känsel, ärrproblematik m.m. Utifrån bedömning ges råd, stöd och behandling.

Primärvårdens arbetsterapi
Vi möter personer inom psykisk ohälsa och långvarig smärta som har svårigheter att få vardagen att fungera. Tillsammans med arbetsterapeut får du stöd att hitta strategier och skapa rutiner för strävan till en ökad kontroll och självständighet i vardagen.
Arbetsterapeutens huvuduppgift är att kartlägga och bedöma aktivitetsnivån. Vi kan erbjuda individuella träffar och deltagande i grupp. Vi ingår i vårdcentralernas Psykosociala Team där läkare, kuratorer, psykologer, fysioterapeuter och rehabkoordinatorer samverkar.

Minnesutredning
När det är aktuellt att göra en minnesutredning, kan du få träffa en arbetsterapeut. För att komma till oss för en minnesutredning så behöver du en remiss från din vårdcentral. Arbetsterapeut erbjuder hembesök som en del av utredningen. Vi gör en aktivitets- och funktionsbedömning. Vid behov av bostadsanpassning eller kognitiva hjälpmedel kontakta Hemsjukvården.

Informationen uppdaterades 08:19 - 17 jan, 2024

Se Om oss för tel