Röntgen Länssjukhuset Ryhov, Jönköping

Röntgen Länssjukhuset Ryhov

, Jönköping

Sjukhusgatan, Jönköping, huvudbyggnaden, 55185 Jönköping

Öppet fredag från 07:00

Ansträngd parkeringssituation på Länssjukhuset Ryhov Just nu håller vi på att bygga om huvudentrén på Länssjukhuset Ryhov och därför är det ont om parkeringsplatser. Ska du besöka sjukhuset vill vi därför be dig som har möjlighet att ta bussen, cykeln eller promenera samt att vara ute i god tid.

Vi utför röntgenundersökningar av skelett, urinvägar, mag/tarmkanalen, lungor och hjärta. Vi utför även datortomografier, kärlundersökningar, ultraljudsundersökningar samt magnetkameraundersökningar (MR). Hit kommer du på remiss från läkare. Du kan välja var i länet du vill göra din röntgenundersökning.
DROP-IN FÖR SKELETT- OCH LUNGUNDERSÖKNINGAR Du kan komma när det passar dig på våra drop in-tider för lung- och skelettundersökningar. Det är läkaren som skrivit remissen som får svaret på undersökningen. Var beredd på att vänta om flera patienter kommer samtidigt, eller om en patient kommer in akut. Om det är många akuta patienter meddelar receptionspersonalen dig det, och du blir erbjuden en tid för undersökningen vid ett senare tillfälle. Drop in-tider på Röntgen Länssjukhuset Ryhov: Måndag - fredag klockan 7.30 - 15.00 Öppettider för drop in-besök är för lung- och skelettundersökningar som inte kräver laxering. Har du frågor om drop-in, ring 010-241 04 00

Informationen uppdaterades 12:18 - 16 apr, 2024

Radiologi, barn och ungdom, Radiologi, Nuklearmedicin, Ultraljudsverksamhet, PET-verksamhet, MR-verksamhet, Datortomografiverksamhet