Centrumvägen 2A, Nykvarn

Mama Mia Nykvarn BVC

Varmt välkommen till Mama Mia Nykvarn BVC!

På Mama Mia Nykvarn BVC erbjuder vi barnhälsovård i trevliga lokaler på Centrumvägen 2A i centrala Nykvarn. Våra erfarna sköterskor följer er på resan från det att barnet är nyfött tills det att de börjar skolan. Välkomna!

Det här får ni hjälp med på BVC

På BVC får ni stöd och information under de första åren i barnets liv. Vi vägleder er och kan bland annat hjälpa till med frågor om mat, sömn, skrik, oro och barnets utveckling. Vi kan även hjälpa er som föräldrar med amning, föräldrautbildning och rådgivning.

Vi arbetar naturligtvis efter barnhälsovårdens basprogram och det svenska vaccinationsprogrammet. Det innebär bland annat läkarbesök och hembesök under barnets första år, samt regelbundna hälsokontroller och vaccinationer.

Mama Mias värdegrund

För oss är det viktigt att se, bemöta och bekräfta alla våra kunder och samarbetspartners genom ett respektfullt och informativt förhållningssätt och med högsta servicefaktor.

Om Mama Mia

Mama Mia är Skandinaviens största privata kvinno- och barnhälsomottagning, och vi har ett tjugotal mottagningar i Stockholm och Skåne. Vi som arbetar på Mama Mia har alla lång yrkeserfarenhet och mycket hög specialistkompetens. Vi följer dig genom graviditeten och under hela barnets uppväxt. Vården anpassas naturligtvis efter just era individuella önskemål och behov, för vi vet att varje familj är unik!

Mama Mia har vårdavtal med Region Stockholm.

Varmt välkommen till Mama Mia BVC i Nykvarn!

Informationen uppdaterades 11:09 - 10 apr, 2024