Aleris Ögon Europakliniken Sabbatsberg, Norrmalm

Aleris Ögon Europakliniken Sabbatsberg

, Norrmalm

Olivecronas väg 1,STOCKHOLM, 11361 Norrmalm

Du kan se dina bokade tider på myaleris.se

På ögonmottagningen Europakliniken arbetar erfarna ögonläkare och kirurger samt ett specialiserat team av optiker och ögonsjuksköterskor som följer dig under behandlingens gång.

Här utförs ögonundersökningar så som synfälts- och OCT-undersökningar (3D-scanning) av gula fläcken och synnerven. Samtliga läkare kan även utföra laserbehandlingar vid efterstarr (YAG) och vid grön starr (SLT). Vi utför även ögonbottenfotografering för patienter med diabetes, så kallad diabetesscreening, samt en anpassad screeningundersökning för att i tidigt skede kunna upptäcka grön starr.

Vi opererar omkring 3000 gråstarrsoperationer per år på uppdrag av Region Stockholm. Vi kan även korrigera astigmatism och ålderssynthet i samband med operationen. Vi utför dessutom linsbyten på patienter som inte har gråstarr men som önskar korrigera sitt synfel, så kallad RLE (privatbetalande patienter).

Till oss behövs ingen remiss!

Informationen uppdaterades 10:16 - 15 feb, 2024

Novius Ögonklinik, Stockholm
Konsultation hos ögonläkare
Östermalm, Stockholm

8 jun, 2023

Jag backade ur en planerad gråstarrsoperation beroende på oprofessionellt uppträdande av ögonläkaren som efter en summariskt undersökning, utan att diskutera val av linser eller annan information med mig, stack en broschyr i handen på mig och uppmanade mig att boka tid för linsbyte på båda ögonen när problemet egentligen bara handlade om ett öga. Mitt intryck var att det handlade om att tjäna pengar i första hand och omsorg om mina ögon kom i andra hand. Jag har nu planerat en operation på ett seriöst företag-St Eriks gråstarrsklinik.

Ortoptik, Ögonsjukvård