Aleris Sömnapné

, Norrmalm

Olivecronas väg 1,STOCKHOLM, 11382 Norrmalm

Aleris Sömnapné är en specialistmottagning som utreder och behandlar vuxna patienter med obstruktivt sömnapnésyndrom (OSAS). Observera att remiss krävs för sömnapnéutredning. För behandlingskontroll behövs ingen remiss. Aleris Sömnapné har avtal med Region Stockholm.

Informationen uppdaterades 16:24 - 5 dec, 2023

26 jan, 2024

Fick vänta på tid för sömn utredning. Fick tid dagen innan att jag ska hämta ut min utrustning.. tur att man kan för finns 0 tider för ombokning på de senaste halvåret framåt. Ska hämta ut via en box utanför Sabbatsbergs sjukhus så ingen kontakt med någon. Väl i instruktionerna står det att man måste lämna tillbaka utrustningen senast nästföljande helgfri vardag mellan 7-9! Jag som då reser bort några dagar och har saker planerat kan alltså inte lämna in vid tillfälle när det fungerar utan tvingas avbryta semester pga. Inlämning.

15 dec, 2023

Fick en bettskena som jag var väldigt nöjd med. Tyvärr tappade jag bort men genom mitt försäkringsbolag skall jag nu kunna få en ny. Tar kontakt med Aleris sömnapne där dom skriver att jag bara skall tala om vad jag vill att dom ska göra. Jag talar då om att jag vill bara att dom gör en ny(3D-printad) och får då till svar att dom inte längre har något sammarbete med "Resmed Narval" längre, "osäkert om dom kan skriva ut en ny på en 1 år gammal scanning". Varför skulle man inte kunna göra det?? Fick ett meddelande den 7:e december att dom skulle kika på det, nu är det den 15:e och inte ett ljud.

6 dec, 2023

Helt obefintlig kontinuitet. Kommer ett mail då och då. Hur många som helst har skrivit i min journal men uppgifterna stämmer inte. Har träffat en otroligt stressad sköterska som inte hade säkra svar på något. Apparaten krånglig med inställning av tryck o dyligt som jag inte ser att läsa. Flera veckors väntetid på att tala med någon i telefon. Fick mail idag att dom tyckte mina resultat ac CPAP beh ser konstig ut med 5 min/ natt. Sista året. Kan bero på att apparaten står på bordet. Har försök1 5 nätter men det funkar inte. Nu behöver jag sitta i en lång telefonkö till en telefonist🙈🥹

Sömnutredningsverksamhet