Dragarbrunnsgatan 42, Uppsala

Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan

Välkommen till Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan!

Du hittar vår välsorterade butik på Dragarbrunnsgatan 42 i Uppsala. Här kan du få hjälp med olika sorters synundersökningar av legitimerade optiker. Vi erbjuder glasögon, linser och tillbehör från välkända märken, och kan hjälpa både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Synundersökning hos legitimerade optiker

Vi på Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan har lång erfarenhet och våra legitimerade optiker kan hjälpa dig med flera olika syntest. Det kan till exempel behövas när du:

• Har svårt att se på olika avstånd
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ska ta körkort
  • Besväras av återkommande huvudvärk
  • Ofta har problem med trötta ögon

Hos oss är både unga och gamla välkomna, och vi ser till att du får rätt hjälp utifrån dina behov.

Ögonhälsoundersökning - upptäck ögonsjukdomar i tid

Hos Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan kan vi hjälpa dig som vill göra en ögonhälsoundersökning. Det är ett bra sätt att upptäcka tecken på eventuella sjukdomar på ett tidigt stadie, och vi rekommenderar alla som fyllt 40 år att regelbundet undersöka sin ögonhälsa. Vid undersökningen tittar vi efter avvikelser som kan tyda på någon av de vanligaste ögonsjukdomarna: grön starr, grå starr och åldersförändringar i gula fläcken. Hittar vi några tecken på sjukdom remitterar vi dig till ögonläkare.

Hitta dina nya glasögon hos Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan

Vi på Synsam har ett stort utbud av glasögonbågar från många välkända märken och kan hjälpa dig att hitta rätt par för just dig. Är du osäker på vad du ska välja kan våra rådgivare guida dig. Vi kan också erbjuda dig att hyra dina glasögon, tack vare vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Naturligtvis har vi också solglasögon, linsvätska och andra tillbehör.

Vår olycksgaranti för dina glasögon

När du köper glasögon hos oss täcks de av vår kostnadsfria olycksgaranti, vilket betyder att om glasögonen skulle gå sönder inom de första 365 dagarna så reparerar vi eller byter ut dem åt dig. Ifall du tycker att du fått sämre syn inom det första året så får du boka en ny synundersökning hos oss på Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan - utan extra kostnad såklart.

Välkommen till oss på Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan i Uppsala!

Informationen uppdaterades 16:13 - 1 feb, 2023

Söndag:12:00 - 16:00