Tranås Ögonklinik AB

Tranås Ögonklinik AB

, Tranås

Storgatan 41, Tranås, 57332

Tranås Ögonklinik är en specialistläkarmottagning som ingår i Region Jönköpings läns vårdval för ögonsjukvård. Vi utför diagnostik, behandling och uppföljning av ögonsjukdomar, som t ex grön starr och förändringar i gula fläcken. Avtalet med Region Jönköpings län innefattar även operation av grå starr (katarakt) samt ögonbottenfotografering för patienter med diabetes. Vår ögonläkare Markus Karlsson har mer än 15 års erfarenhet av ögonsjukvård med specialinriktning mot glaukom (grön starr) och katarakt (grå starr). Vi sätter patienten i centrum och har som mål att alltid ge dig ett personligt bemötande med god kontinuitet. Hos oss träffar du alltid samma ögonläkare! Du är välkommen till oss oavsett om du bor i Småland, Östergötland eller någon annanstans i landet. Vanlig patientavgift och högkostnadskort gäller när Du söker ögonsjukvård inom Region Jönköpings läns vårdval. Oftast behövs en remiss från optiker eller läkare.
Läs mer på vår hemsida www.tranasogonklinik.se eller kontakta oss på info@tranasogonklinik.se Hos oss får du också akut ögonsjukvård där vi ger råd, utreder och behandlar patienter i behov av specialiserad ögonsjukvård. Gäller det personer under 18 år kontaktar du Ögonmottagningen Länssjukhuset Ryhov. Ring 1177 eller 010-241 00 00 om ditt vårdbehov inte kan vänta på kvällar och helger. Då blir du hänvisad till en ögonmottagning som har jour.

Informationen uppdaterades 07:30 - 1 sep, 2023

Akutverksamhet vid sjukhus, ögonsjukvård, Ögonsjukvård