Mottagning Hematologi Huddinge, Karolinska Universitetssjukhuset

Mottagning Hematologi Huddinge, Karolinska Universitetssjukhuset

, Huddinge

Hälsovägen 13,R51-53,Huddinge, 14186

I början av juni kommer vår mottagning flytta till M41-43, Medicingatan 41-43. Mer information kommer.

Välkommen till Mottagning Hematologi Huddinge. Till oss kommer du på remiss från primärvård eller annan vårdgivare. Vid mottagningen bedrivs högspecialiserad utredning och behandling av blodsjukdomar eller förändringar i blodbilden. På mottagningen utförs även benmärgsprov dagligen. På Karolinska universitetssjukhuset bedrivs omfattande undervisnings- och forskningsverksamhet. Det kan därför hända att du träffar personer under utbildning när du kommer till vår mottagning eller tillfrågas om att delta i en studie. Vi bedriver även dagvårdsverksamhet där ett stort antal patienter behandlas som bland annat får blod- och trombocyttransfusioner, cellhämmande medel, till exempel cytostatika eller gammaglobuliner. De patienter som har central venkateter går på dagvården för provtagning och hjälp med skötsel av sin kateter. Personalen har ett samarbete med hemsjukvården och ger tillsammans med kuratorer stöd till dig som patient och dina anhöriga.

Informationen uppdaterades 08:29 - 28 mar, 2024

Hematologi, Internmedicin