Capio Alva BVC Medborgarplatsen, Södermalm

Capio Alva BVC Medborgarplatsen

, Södermalm

Medborgarplatsen 25,Plan 8,STOCKHOLM, 11872 Södermalm

På Capio Alva BVC finns tillgång till barnsjuksköterskor, barnläkare och barnpsykologer med stort yrkeskunnande och bred erfarenhet. Vi arbetar tillsammans som ett team kring ditt barn för att ni som familj ska känna er trygga och väl omhändertagna.

Vi är alla specialistutbildade inom hälso- och sjukvård för barn och ungdomar och arbetade först i många år på barnsjukhusens olika avdelningar och mottagningar och har på så vis fått en stor kunskaps- och erfarenhetsbank att plocka ur. Vi har sett det svåraste till det enklaste under flera år när vi arbetade vid Astrid Lindgrens barnsjukhus och Sachsska Barnsjukhuset. Vare sig det handlar om hur ert barn växer och utvecklas, vaccinationer eller ert barn är sjukt så kommer ni till Alva så hjälper vi er.

För att komma till oss måste man själv göra ett aktivt val. Det går bra att lista sitt barn via 1177 alternativt att ringa på 08–502 33 150.
Vår idé är att koppla ihop barnavårdscentralens breda erfarenhet med barnmottagning och barnpsykologimottagning som sitter ihop.
Vårt mål är också att så långt som möjligt kunna erbjuda tider när barn är sjuka (många barn skulle därmed slippa sitta i timmar på barnsjukhusens akutmottagninga.

Informationen uppdaterades 14:53 - 23 feb, 2024

Läkarbesök