Hjärtmottagningen, Södersjukhuset
Hjärtmottagningen, Södersjukhuset logo
Kardiolog

Hjärtmottagningen, Södersjukhuset

2.3 (1)

Hjärtmottagningen, Södersjukhuset

Hjärtmottagningen på Södersjukhuset är en specialistmottagning för patienter med hjärt- och kärlsjukdomar. Vi utreder och behandlar patienter med kranskärlsjukdom (hjärtinfarkt, kärlkramp), högt blodtryck, arytmier (rytmrubbningar, pacemaker), hjärtsvikt mm. Vi följer också upp en del patienter som vårdats på Södersjukhuset för olika hjärtåkommor. Remiss från distriktsläkare/privatläkare...
Läs mer
Hjärtmottagningen, Södersjukhuset
Hjärtmottagningen, Södersjukhuset
2.3 (1)

Om mottagningen

Hjärtmottagningen på Södersjukhuset är en specialistmottagning för patienter med hjärt- och kärlsjukdomar. Vi utreder och behandlar patienter med kranskärlsjukdom (hjärtinfarkt, kärlkramp), högt blodtryck, arytmier (rytmrubbningar, pacemaker), hjärtsvikt mm. Vi följer också upp en del patienter som vårdats på Södersjukhuset för olika hjärtåkommor. Remiss från distriktsläkare/privatläkare underlättar vår bedömning och prioritering av patienternas vårdbehov.

Informationen uppdaterades 10:50 - 14 maj, 2025

Driver du denna mottagning?

Stämmer inte informationen?

Omdöme i Nationella Patientenkäten

Här kan du se omdömen som Hjärtmottagningen, Södersjukhuset har fått i Nationella Patientenkäten.

Om Nationella Patientenkäten

Helhetsintryck

92.5%

Länets snitt: 90.9%

Läs mer

Emotionellt stöd

86.5%

Länets snitt: 86.5%

Läs mer

Delaktighet och involvering

91%

Länets snitt: 89.4%

Läs mer

Respekt och bemötande

92.3%

Länets snitt: 91%

Läs mer

Kontinuitet och koordinering

88.9%

Länets snitt: 88.9%

Läs mer

Information och kunskap

84.5%

Länets snitt: 85.6%

Läs mer

Tillgänglighet

94.6%

Länets snitt: 90.6%

Läs mer

Kontakt

Öppettider

Fredag
08:00 - 14:00
Måndag - Torsdag
08:00 - 16:00

Telefontider

Måndag - Fredag
08:00 - 12:00

Relaterade kategorier

Kardiologi

Omdömen från patienter

2.3
/5
1 omdöme
Vårdkvalitet
Tillgänglighet
Lokal och hygien
Information
2.3
Bengt M.
22 feb, 2022
Har ett system där mottagningen bara själv sätter en tid för besök och skickar ut, brev som gärna kommer bort, SMS som inte ses. Vilket ger missade besök till nackdel både för mottagning och patient. Telefontiden är ett skämt. 1 timme efter telefontidens öppnande ges bara besked 'telefontiden är fylld, var god ring nästa vardag'. Med andra ord är telefontiden mindre än en timme. Man ska anpassa telefonpassning efter behov inte bortse från behovet.

Hitta till mottagningen

Klicka på kartan för att få vägbeskrivning.
Loading map