Mottagning Barn Andning och respiration Solna, Karolinska Universitetssjukhuset

Mottagning Barn Andning och respiration Solna, Karolinska Universitetssjukhuset

, Solna

Eugeniavägen 23,C8:28,Solna, 17176

Vår mottagning har gått över till att använda appen Alltid öppets e-tjänster för digital vård. Som förberedelse behöver du ladda ner appen Alltid Öppet där du laddar ner appar till din telefon. Du hittar våra e-tjänster i appen Alltid öppet.

På Mottagning Barn Andning och respiration, Astrid Lindgrens barnsjukhus sker utredning och uppföljning av barn med störningar i andningsfunktionen.
Andningsenheten utreder barn med andningssvårigheter orsakad av neurologiska- och lungsjukdomar samt missbildningar i ansikte och i övre luftvägarna samt behov eller inställningar för andningsstöd.
När du kommer till oss på andningsmottagningen för registrering nattetid kommer du att träffa en barnsjuksköterska och vi gör då en sömnpolygrafiregistrering.
För dig med planerad andningsregistrering i hemmet, kommer du att få träffa en sjuksköterska eller andningsfysiolog för att anpassa systemet till barnet inför registreringen. Alla utredningar och uppföljningar leds av vår barnläkare. För att komma till barnandningsenheten krävs en remiss från barnläkare eller husläkare.

Informationen uppdaterades 05:01 - 13 dec, 2023

Läkarbesök