Öppet idag från 08:00

Novius Ögonklinik, Stockholm

Skeppargatan 30, Stockholm

Novius Ögonklinik, Stockholm

Välkommen till Novius Ögonklinik!

Novius Ögonklinik grundades år 2000 och våra kliniker finns i centrala Stockholm och i Vasastan. Klinikerna drivs av sina grundare Dr Konstantin Lenis och Dr Christos Lenis.

Vi på Novius Ögonklinik erbjuder:

• En bedömning av ditt tillstånd baserad på en grundlig undersökning analyserad av läkare med marknadens längsta erfarenhet av modern ögonkirurgi.
  • Undersökning, operation och efterkontroller av samma kirurg.
  • Uppföljning efter din operation tills läkningen är avslutad.
  • Kirurger med skicklighet och lång erfarenhet genomför operationerna.
  • Alla operationsmetoder för att kunna erbjuda den metod som passar dig bäst.

Våra kirurger deltar i nationella och internationella utbildningar som lärare för att sprida kunskap om nya kirurgiska tekniker och själva ta del av nyheter för att hålla sig uppdaterade.

Vårdval Stockholm

Gråstarrsoperationer ingår i Vårdval Stockholm sedan 1 januari 2009. Vi kan utfärda remiss på plats.

Informationen uppdaterades 08:49 - 24 okt, 2019

Frågor och svar

Fråga ställd 11:36 - 5 aug, 2019

Drabbats av efterstarr och är linsopererad på båda ögonen hos er. Behöver jag remiss? Har också förtätningar i ögonen så jag ser grumligt just nu.

Novius Ögonklinik, Stockholm svarar:

Det behövs ingen remiss för att komma till oss. Du är välkommen att höra av dig till oss via telefon eller mejl för att boka en tid.

Fråga ställd 10:48 - 23 maj, 2019

Hej om man gör en ögonlocksplastig ingår det också i vårdval Stockholm vid första besöket för undersökning

Novius Ögonklinik, Stockholm svarar:

Vi kan boka en gratis förundersökning men sedan får man betala operationen själv . Återkom gärna på vår info mail ( info@novius.se )om du vill boka tid . MVH Gunilla

Fråga ställd 14:11 - 16 dec, 2018

Hej, Kan ni operera brytningsfel - då man är skelögd på ena ögat - hos er? Jag blev opererad för min skelning när jag var 6 år men de korrigerade ögat för lite. Nu (är 28 år) har det bara blivit värre senaste tiden och jag upplever problem då jag kör bil och jobbar. Vänligen,

Novius Ögonklinik, Stockholm svarar:

Hej, Tack för att du kontaktar oss! Vi på Novius Ögonklinik utför olika typer av undersökningar och operationer. Du är välkommen att höra av dig till oss för mer information och tidsbokning. Tel: 08-6630820, info@novius.se MVH Novius Ögonklinik

Fråga ställd 22:11 - 26 nov, 2018

Vilket märke använder/användes för 1,5 år sedan vid linsoperationer. Vänligen Ann Sandman

Novius Ögonklinik, Stockholm svarar:

Beträffande den stora nyheten om defekta linser på SVT så har vi ögonkirurger på Novius ögonklinik avsagt oss användningen av denna produkt redan när linsen kom in på den Svenska marknaden för mer än 10 år sedan eftersom den inte motsvarade de högt ställda förväntningar och krav som vi alltid har på linsprodukter som vi använder i samband med ögonoperationer och som ska förbli i patienters ögon för resten av deras liv. Vi framförde vår reservation om produkten till både leverantören och kollegerna redan från början. Vi är alltså inte bland de 56 ögonkliniker i Sverige som har använt denna lins.

Fråga ställd 19:31 - 4 okt, 2017

Hej Vad kostar övre o undre ögonplastik Påsar muskler fett.? Önskar att få operations tid i Oktober? Känns det ingen ting i lokalbedövning? Skeppargatan är närmast mig mvh Jane

Novius Ögonklinik, Stockholm svarar:

Hej! Se gärna prislistan på www.novius.se under prislista. Välkommen åter för bokning. MVH Novius

Boka behandling

Grå starr - vårdval
hos Novius Ögonklinik, Stockholm

Vad är grå starr? Grå starr eller katarakt som det även kallas, är grumlingar i ögats egen lins. Vanligtvis är detta en åldersbetingad fö...

Pris: 350 kr

Grå starr - privat

Pris från: 15000 kr

Ögonlocksplastik
hos Novius Ögonklinik, Stockholm

Vad är ögonlocksplastik? Kosmetisk ögonlocksplastik är kirurgi som går ut på att avlägsna överskottlishud och muskler samt omfördela elle...

Pris från: 20000 kr

Ögonlaser med LASEK/ELSA
hos Novius Ögonklinik, Stockholm

Vad är LASEK/ELSA? LASEK (Laser-Assisted-Epithilial-Keratomileusis), även kallas ELSA, är en alternativ ögonlasermetod för korrektion av ...

Pris från: 12500 kr

Ögonlaser med FS-LASIK
hos Novius Ögonklinik, Stockholm

FS-LASIK , även kallad inLASIK, är en helt laserstyrd operation till skillnad från traditionell LASIK där bland annat ett kirurgi används. ...

Pris: 17500 kr

Linsoperation med ICL
hos Novius Ögonklinik, Stockholm

Synfelen närsynthet, översynthet och astigmatism kan behandlas med hjälp av en mycket tunn konstgjord extra lins som placeras i ögat mellan ...

Pris från: 22000 kr

Linsoperation med RLE/CLE - monofokal lins
hos Novius Ögonklinik, Stockholm

RLE är operationsmetoden som korrigerar olika typer av synfel som närsynthet, översynthet och astigmatism genom att avlägsna ögats egen lins...

Pris från: 15000 kr

Linsoperation med RLE/CLE - multifokal lins

Pris från: 25000 kr

5 / 5

17 nov, 2019 Livia F. skrev:

Jag har behandlats i många år på kliniken och fått ett mycket professionell behandling dessutom alltid ett trevligt mottagande.

5 jun, 2018 Marie skrev:

26 maj, 2016 Sinisa skrev:

Novus ögonkliniken genom sin stor kunnande inom ögon kirurgi överträffade alla mina förväntningar Det är inget obehag eller ren farsa!!! Att få tillbaka den perfekta synen….. att få resa tillbaka i tiden och få tillbaka sin ungdom….Det är känsla som måste upplevas.

30 jun, 2014 Emil skrev:

Jag är toppennöjd med min operation. Ser idag knivskarpt och rekommenderar Novius för att de levererar bra kvalité och jag kände mig trygg hela vägen.

1 jun, 2014 Linda skrev:

Jag opererade mig för närsynthet och kraftiga brytningsfel. Jag är jättenöjd, alla i personalen är vänliga, proffsiga och jag kände mig verkligen trygg. Jag är jättenöjd!

Måndag - Torsdag : 08:00 - 16:00 Lunch 12:00 - 13:00
Fredag : 08:00 - 13:00