Arbetsterapin VC Åtvidaberg, Rörelse och Hälsa

Om Arbetsterapin VC Åtvidaberg, Rörelse och Hälsa

Rörelse och hälsa vänder sig till dig som är i behov av rehabilitering på grund av sjukdom, skada eller livsstilsrelaterade besvär. Vi ger dig stöd i din rehabilitering med målsättningen att förbättra dina möjligheter att vara aktiv och fungera i vardagen. Målet är också att ge kunskap och verktyg som hjälper dig att ta ansvar för din egen hälsa.

Ingen remiss krävs utan du kan själv ta kontakt med arbetsterapeut via vårt telefonisystem för att få en första bedömning av dina besvär. Utifrån denna bedömning planerar arbetsterapeuten tillsammans med dig vilka behandlingar och åtgärder som är lämpliga för just dig. Insatserna kan ske enskilt, i grupp eller på egen hand.

Öppettider enligt överenskommelse med behandlande terapeut.

KRY är en modern vårdgivare med patientens behov i fokus. Hos KRY kan du snabbt få den hjälp du behöver, via video direkt i mobilen. Träffa erfarna läkare, sjuksköterskor och legitimerade psykologer var du än befinner dig, inom bara några minuter – dygnet runt, årets alla dagar. Få hjälp med professionell bedömning och behandling samt recept och sjukintyg eller remiss till vidare vård.

Vårdcentralen Åtvidaberg, Adelswärdsgatan 2, Åtvidaberg - visa på karta
Nej