Neurokirurgisk avdelning Umeå

Om Neurokirurgisk avdelning Umeå

Här vårdas patienter som opereras för sjukdomar eller skador i hjärnan, ryggmärgen samt funktionell stereotaktisk neurokirurgi.

I dag utför vi cirka 1000 operationer per år. Enligt statistik har vi mycket goda resultat då det gäller överlevnad för bland annat skalltraumapatienter.

Patienterna vi tar emot kommer främst från norra regionen.

Inför operation på Neurokirurgen läggs du normalt in 1–2 dagar före planerad operationsdag på Neurokirurgens vårdavdelning.

Efter operationen flyttas du till IVA, NIVA eller UVA beroende på vilken operation du har genomgått.

Hur länge du får ligga på varje enhet beror helt på hur du mår, det varierar mellan några timmar till flera dygn.

KRY är en modern vårdgivare med patientens behov i fokus. Hos KRY kan du snabbt få den hjälp du behöver, via video direkt i mobilen. Träffa erfarna läkare, sjuksköterskor och legitimerade psykologer var du än befinner dig, inom bara några minuter – dygnet runt, årets alla dagar. Få hjälp med professionell bedömning och behandling samt recept och sjukintyg eller remiss till vidare vård.

Ej angivet
Norrlands Universitetssjukhus,90185 Umeå - visa på karta
  • Måndag - Fredag Dygnet runt
Ta kontakt med personalen på avdelningen för information om aktuella besökstider.
Neurokirurgi