Neurooftalmologisk mottagning, Göteborg

Om Neurooftalmologisk mottagning, Göteborg

Mottagning Sahlgrenska
På Sahlgrenska sjukhuset bedrivs en neurooftalmologisk konsultverksamhet. Där arbetar specialistläkare och en undersköterska.

Neurooftalmologi tar upp sambandet mellan ögat och nervsystemet. Synnerven förmedlar impulser till syncentrum i hjärnan. Det kan uppkomma förändringar i synnerven, synbanor och syncentrum som exempelvis staspapill, nystagmus och optikusneurit.

Blå Stråket 7 vån 3, 413 46, Göteborg, Plan 3, Målpunkt L, Sahlgrenska sjukhuset - visa på karta
  • Måndag - Torsdag 07:30 - 11:30 övr tid till K