Operation 4 Sahlgrenska, Göteborg

Om Operation 4 Sahlgrenska, Göteborg

På Operation 4 utförs högspecialiserad kirurgi inom gynekologi, urologi samt bröstkirurgi. Många ingrepp utförs med laparoskopisk teknik, dessutom utförs robotassisterad kirurgi. Det görs allt från enkla dagkirurgiska ingrepp till omfattande cancerkirurgi. Avdelningen består av ett preopcenter, sex operationssalar,
en postoperativ enhet med sju platser samt en dagkirurgisk enhet med fyra platser.

Blå stråket 6, 413 46, Göteborg, Plan 1, Uppgång D, Sahlgrenska sjukhuset - visa på karta