Operation 1 2 och 8 Sahlgrenska, Göteborg

Om Operation 1 2 och 8 Sahlgrenska, Göteborg

På Operation 1 och Operation 2 Sahlgrenska utförs högspecialiserad kirurgi inom specialområdena bröst-, endokrin-, mag/tarm-, kärl-, leverkirurgi samt urologi. Vi utför även njur-, pancreas-, och levertransplantationer samt traumakirurgi. Vi har också avancerad rygg-, tumör- och traumakirurgi inom ortopedi. Avdelningarna har 14 operationssalar, varav en är en specialutrustad traumasal. Vi har bemanning dygnet runt. Till avdelningarna hör också preoperativa centrum där patienterna förbereds inför operation och där man utför narkosbedömningar. All planerad kirurgi planeras av respektive verksamhetskoordinator.

Gröna stråket 2, 413 46, Göteborg, Uppgång B, plan 4 - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt