Linköping
Filter
Lediga tider

Ortoped i Linköping

På vården.se kan du jämföra 8 Ortopeder i Linköping. Boka tid på den mottagning som passar dina behov bäst Läs mer.
20 mottagningar i närheten av Linköping
Medicheck
Digital vårdgivare

Joint Academy
Digital vårdgivare

Inga tillgängliga tjänster att boka online

Vad har ortopeder i Linköping för snittbetyg?

I Linköping ligger snittbetyget för ortopeder på 3.65, vilket är sämre än i resten av landet. Vad tycker du om din ortoped? Lämna gärna ett omdöme! Det tar bara några få sekunder. Genom att lämna ett omdöme hjälper du andra patienter att hitta rätt vård och bidrar till större transparens och öppenhet kring olika vårdgivare och ortopeder i Linköping.

Vilken ortoped är bäst i Linköping?

Att välja vilken ortoped i Linköping du ska gå till är inte alltid ett självklart beslut. Det är viktigt att du känner dig trygg med den vårdgivare du väljer. Därför hjälper vi dig jämföra ortopeder baserat på vad deras patienter faktiskt tycker.

Snittbetyg enligt patientomdömen på Vården.se

De ortopeder med bästa snittbetyg i Linköping på Vården.se är:

Så tycker patienter om ortopeder i Linköping

• Jag opererade mig i ryggen för Spinal Stenos. Jag hade Ylva en helt underbar, skicklig och jordnära överläkare på alla de sätt. Men som sagt från det att jag kom upp till avd 31 på morgonen onsdagen den 13/12-23 tills efter operationen så har jag aldrig träffat så många olika människor på en avd, och jag bemöttes så trevligt och professionellt av precis allihopa, ordagrant precis allihopa, från killen som kom in och städade till överläkaren Ylva. Ett otroligt stort TACK för att ni tog hand om mig och allt ni hjälpte mig med. Mvh Micke som låg på rum 40

– Michael K. Avdelning 31, Ortopediska kliniken US

• Tillägg på mitt omdöme. Finns en kille som ej förstår att vissa inte kan svälja tabletter. Det är något ni borde lära denna pojk. Alla kan inte och så enkelt är det. Bortsätt från det, så är allt på topp hos er.

– Daniel R. Avdelning 31, Ortopediska kliniken US

• Vill bara ge alla på denna avdelning en ros. Vilket bemötande jag fick av er, efter en djup infektion pga 3 brutna tår då jag bråkade med en container. Nästan så jag saknar er, fast hade gärna träffat er på ett roligare sätt ;-) Fortsätt som ni gör, underbara är ni

– Daniel R. Avdelning 31, Ortopediska kliniken US

• trevlig personal, riktigt dålig och osmaklig mat förutom frukost den var jättebra, fick hjölp med allt, tråkigt att man ej kunde få ett rum INNAN operation så man kunde ha packat upp saker och vara klar med allt innan operation, inte behöva styra med det EFTER operation, annars mycket nöjd med allt och arbetsterapeuten som hjöpte mig gå i trappor och korridor var jättebra, fysioterapeuten gav mig ett papper med träning, noll visning hur man skulle göra från personen själv eller jag fick visa att jag gjorde rätt, totalt värdelöst ! fick testa mig fram hemma !! men avdelningen rekommenderas

– Per N. Avdelning 31, Ortopediska kliniken US

• min läkare kanon likaså hans båda sekreterare som hjälpt med allt är otroligt nöjd, önskar bara att fysioavd. hade varit 25% lika bra !!!

– per N. Ortopediska mottagningen, Ortopediska kliniken US

Vilka ortopeder i Linköping har öppet på kvällar och helger?

Om du behöver hjälp på kvällen eller helgen kan du vända dig till någon av dessa ortopeder:

Vad gör en ortoped?

En ortoped är en legitimerad läkare som är specialist inom ortopedisk kirurgi. Ortopeden kan ställa diagnos och behandla olika sjukdomar och besvär i rörelseapparaten, det vill säga skelett, muskler eller leder.

Det kan en ortoped hjälpa till med

Ortopedens främsta uppgift är att hjälpa personer som har en sjukdom eller ett besvär i någon del av rörelseapparaten. De flesta tillstånd som orsakar smärta eller besvär i kroppens leder, muskler eller skelett kan behandlas av en allmänläkare eller fysioterapeut.

Om du besökt vårdcentral eller fysioterapeut och det inte hjälpt, kan du behöva besöka en ortoped för diagnos och behandling. Ortopeden kan bland annat hjälpa till med:

• artros
  • karpaltunnelsyndrom
  • frozen shoulder
  • besvär i handleder.

Boka tid hos en ortoped

Det finns olika sätt för att boka tid hos en ortoped. Du kan antingen få en remiss från din vårdcentral till en ortopedmottagning, som sedan bokar in dig för ett första besök, eller skicka in en egenremiss. Det betyder att du skickar in en beskrivning av dina symtom till en en ortopedmottagning, som sedan gör en bedömning.

Du kan även boka en tid på egen hand hos en helt privat vårdgivare. Då behöver du ingen remiss, utan kan boka tid direkt hos mottagningen som du vill gå till. På Vården.se kan du själv jämföra, söka och boka en tid hos en ortoped som passar dig!