1/3
Öppet idag från 10:00

Synsam Nacka Forum

Forumvägen 12, Nacka

Synsam Nacka Forum

Varmt välkommen till Synsam Nacka Forum!

På Forumvägen 12 i Nacka hittar du vår välsorterade butik. Våra legitimerade optiker hjälper dig med olika sorters synundersökningar och erbjuder glasögon, linser och tillbehör. Hos oss hittar du välkända märken och vi välkomnar både dig som ska skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Undersök din syn hos någon av våra optiker

Du hittar legitimerade optiker hos oss på Synsam Nacka Forum, som kan utföra ett flertal olika syntest för att hjälpa dig. Det kan vara aktuellt:

• Om du har svårt att se på olika avstånd
  • Ifall du besväras av återkommande huvudvärk
  • Ifall du ofta upplever problem med trötta ögon
  • Om du vill skaffa linser
  • Om du vill skaffa glasögon
  • Ifall du ska ta körkort

Vi ser till att du får rätt hjälp utifrån just dina problem - både unga och gamla är välkomna!

Gör en ögonhälsoundersökning hos oss

Om du är orolig för din ögonhälsa, kan vi på Synsam Nacka Forum utföra en ordentlig ögonhälsoundersökning. Detta rekommenderar vi till alla som fyllt 40 år. Då tittar vi på hela ögat för att upptäcka tecken på de tre vanligaste ögonsjukdomarna: grön starr, grå starr och åldersförändringar i gula fläcken.

Skaffa glasögon enkelt hos oss på Synsam Nacka Forum

Hos oss kan du:

• hitta bågar från ett stort antal märken
  • hitta solglasögon, linsvätska samt olika tillbehör
  • hyra dina glasögon genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle

Du kan känna dig trygg hos oss

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Nacka Forum på Forumvägen 12 redan i dag!

Informationen uppdaterades 09:39 - 4 dec, 2020

Synundersökning hos Synsam Nacka Forum

Pris från: 199 kr

Boka en tid hos någon av våra legitimerade optiker på Synsam på Forumvägen 12 för att undersöka din syn.

Vi undersöker ditt öga

Har du ibland problem med din synen? Då kan det vara bra att undersöka ögat, för att se om du har något eventuellt synfel. Skulle du sedan behöva korrigera din syn, kan vi hjälpa dig välja glasögon och/eller linser.

Information om undersökningen

Det första steget för våra optiker är att få veta hur du själv skattar din syn och ögonhälsa. Inför denna del av undersökningen kan det därför vara bra att ta reda på om synfel eller ögonsjukdomar är ärftliga i din familj. Sedan gör vi olika mätningar för att bedöma om du har någon typ av synfel. Om vi upptäcker ett synfel som kan korrigeras med glasögon eller linser, kan optikern hjälpa dig hitta rätt styrka. Ifall något mer avvikande upptäcks under synundersökningen får du remiss till en ögonläkare.

Undersök din syn hos oss på Synsam i Nacka!

Skaffa glasögon
hos Synsam Nacka Forum

Ska du skaffa dina första glasögon, eller uppdatera de du har? Välkommen till Synsam på Forumvägen 12, så hjälper vi dig! Du kan korriger...

Pris från: 199 kr

Skaffa linser
hos Synsam Nacka Forum

Linser är ett bra alternativ för dig som inte kan eller vill ha glasögon. Hos Synsam i Nacka kan vi hjälpa dig. Att skaffa linser hos Syn...

Pris från: 549 kr

Ögonhälsoundersökning
hos Synsam Nacka Forum

Gör en ögonhälsoundersökning hos oss på Synsam Nacka Forum för att få en uppfattning om din ögonhälsa och upptäck tidiga tecken på sjukdom. ...

Pris: 899 kr

Lördag : 10:00 - 18:00