• 0510-213 32

Synundersökning hos Synsam Lidköping

Nya Stadens torg 10, Lidköping - Visa på karta

Synundersökning

Vi undersöker din syn

Om du upplever problem med din syn kan det vara bra att undersöka ögat, för att upptäcka eventuella synfel. Om det visar sig att du har fel som kräver synkorrigering kan vi hjälpa dig med att skaffa glasögon och/eller linser.

Hur går en synundersökning till?

Vi börjar alltid undersökningen med att ställa frågor om hur du uppfattar din syn och ögonhälsa, och om du vet att du har någon ärftlighet för vissa synfel eller ögonsjukdomar. Efter det gör vi ett antal olika mätningar, och om vi upptäcker någon typ av synfel hjälper optikern dig att hitta rätt styrka för att korrigera felet. Om vi skulle upptäcka något annat som är avvikande skickar vi remiss till en ögonläkare, som kan undersöka din ögonhälsa ytterligare.

Varmt välkommen att boka synundersökning hos oss på Synsam Lidköping!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Om Synsam Lidköping

Varmt välkommen till Synsam Lidköping!

På Nya Stadens Torg 10 i Lidköping hittar du vår välsorterade butik. Våra legitimerade optiker hjälper dig med olika sorters synundersökningar och erbjuder glasögon, linser och tillbehör. Hos oss hittar du välkända märken och vi välkomnar både dig som ska skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Vi erbjuder syntest hos legitimerade optiker

Hos Synsam Lidköping får du träffa legitimerade optiker som kan hjälpa dig med olika synundersökningar, om du till exempel:

• Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ofta har problem med trötta ögon

Vi välkomnar både gamla och unga till vår butik, och hjälper dig utifrån dina unika behov och önskemål.

Hitta dina nya glasögon hos oss

Våra rådgivare på Synsam Lidköping kan hjälpa dig hitta rätt glasögon och välja bland bågar från många olika märken. Tillbehör, solglasögon, samt linsvätska hittar du också i vår butik. På Synsam erbjuder vi även abonnemanget Synsam Lifestyle, som gör att du kan hyra dina glasögon hos oss.

Vår olycksgaranti för dina glasögon

När du köper glasögon hos oss täcks de av vår kostnadsfria olycksgaranti, vilket betyder att om glasögonen skulle gå sönder inom de första 365 dagarna så reparerar vi eller byter ut dem åt dig. Ifall du tycker att du fått sämre syn inom det första året så får du boka en ny synundersökning hos oss på Synsam Lidköping - utan extra kostnad såklart.

Välkommen till oss på Synsam Lidköping!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Lidköping

Synundersökning hos Synsam Lidköping

Har du problem med synen? Tveka inte att boka en tid för synundersökning hos Synsam Lidköping redan idag! Vi undersöker din syn Om du ...

Skaffa glasögon hos Synsam Lidköping

Vi hjälper dig att skaffa nya glasögon. Välkommen till Synsam Lidköping! Ditt synfel kan korrigeras med hjälp av glasögon Upplever du ...

Skaffa linser hos Synsam Lidköping

Om du har ett synfel och inte kan eller vill ha glasögon, är linser ett bra alternativ. Hos Synsam Lidköping kan vi hjälpa dig. Så går de...

Karta - Nya Stadens torg 10, Lidköping