Synundersökning hos Hellgrens Optik Synsam i Arvidsjaur

Storgatan 10, Arvidsjaur - Visa på karta

• Lunchstängt 12:00-13:00.

Synundersökning

Vi undersöker din syn

Om du upplever problem med din syn kan det vara bra att undersöka ögat, för att upptäcka eventuella synfel. Om det visar sig att du har fel som kräver synkorrigering kan vi hjälpa dig med att skaffa glasögon och/eller linser.

Hur går en synundersökning till?

Vi börjar alltid undersökningen med att ställa frågor om hur du uppfattar din syn och ögonhälsa, och om du vet att du har någon ärftlighet för vissa synfel eller ögonsjukdomar. Efter det gör vi ett antal olika mätningar, och om vi upptäcker någon typ av synfel hjälper optikern dig att hitta rätt styrka för att korrigera felet. Om vi skulle upptäcka något annat som är avvikande skickar vi remiss till en ögonläkare, som kan undersöka din ögonhälsa ytterligare.

Varmt välkommen att boka synundersökning hos oss på Hellgrens Optik Synsam!

Informationen uppdaterades 04 juni 2020 av Vården.se

Om Hellgrens Optik Synsam

Välkommen till oss på Hellgrens Optik Synsam!

På Storgatan 10 i Arvidsjaur hittar du vår välsorterade butik, där du kan hitta glasögon, linser och tillbehör från välkända märken. Du kan även boka olika sorters synundersökningar som genomförs av någon av våra legitimerade optiker. Vi finns här både för dig som ska skaffa glasögon för första gången och för dig som endast vill uppdatera din stil.

Våra optiker undersöker din syn

Hos Hellgrens Optik Synsam hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan till exempel vara aktuellt om du:

• Ofta har problem med trötta ögon
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon

Hitta dina nya glasögon hos oss

Våra rådgivare på Hellgrens Optik Synsam kan hjälpa dig hitta rätt glasögon och välja bland bågar från många olika märken. Tillbehör, solglasögon, samt linsvätska hittar du också i vår butik. På Synsam erbjuder vi även abonnemanget Synsam Lifestyle, som gör att du kan hyra dina glasögon hos oss.

Olycksgaranti i ett år

Efter att du undersökt dig och fått dina glasögon eller linser hos oss, finns vi kvar som stöd. När du skaffar glasögon hos oss täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. Det innebär att ifall dina glasögon går sönder inom de första 365 dagarna kan vi reparera eller byta ut dem åt dig. Ifall du tycker att du fått sämre syn inom det första året kan du, utan extra kostnad, boka in en ny synundersökning hos oss.

Välkommen till våra optiker på Hellgrens Optik Synsam på Storgatan!

Informationen uppdaterades 04 juni 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Hellgrens Optik Synsam

Synundersökning hos Hellgrens Optik Synsam i Arvidsjaur

Har du problem med synen? Tveka inte att boka en tid för synundersökning hos Hellgrens Optik Synsam i Arvidsjaur redan idag! Vi undersöke...

Skaffa glasögon hos Hellgrens Optik Synsam i Arvidsjaur

Hos oss på Hellgrens Optik Synsam i Arvidsjaur kan du få hjälp med att skaffa glasögon som passar perfekt för just dig. Glasögon är en me...

Skaffa linser hos Hellgrens Optik Synsam i Arvidsjaur

Om du har ett synfel och inte kan eller vill ha glasögon, är linser ett bra alternativ. Hos Hellgrens Optik Synsam kan vi hjälpa dig. Så ...

Karta - Storgatan 10, Arvidsjaur