Mama Mia Sickla BVC

karta knapp bakgrund

Smedjegatan 18, Nacka

Öppet idag till 17:00

Mama Mia Sickla BVC

Det kan kännas nervöst att bli förälder för första gången, och ofta har man många frågor. Alla som är inskrivna på BVC erbjuds föräldragrupper hos oss på Mama Mia Sickla BVC.

Vad innebär föräldrautbildning?

I våra föräldragrupper har du möjlighet att träffa andra föräldrar och utbyta erfarenheter. Vår utbildningen är uppdelad på två tillfällen. Under dessa tillfällen går vi igenom de psykiska och fysiska omställningar som sker, smärtlindring, pappans roll, förlossningsställningar, amning och den första tiden tillsammans med barnet.

Kontakta oss på Mama Mia Sickla BVC om du har frågor kring vår föräldragrupp!

Välkommen till Mama Mia Sickla BVC!

I trevliga lokaler på Smedjegatan 18 i Sickla hittar du Mama Mia Sickla BVC. Här erbjuder vi barnhälsovård, och våra erfarna sköterskor följer er från det att barnet är föds tills det att de börjar skolan. Välkommen!

Det här kan Mama Mia Sickla BVC hjälpa er med

På Mama Mia Sickla BVC får du stöd och information under de första åren i ditt barns liv. Du får vägledning och hjälp med frågor om till exempel mat, sömn, skrik, oro och barnets utveckling. Vi kan även hjälpa till med amning och föräldrautbildning.

Mama Mia Sickla BVC arbetar efter barnhälsovårdens basprogram och det svenska vaccinationsprogrammet, som innefattar bland annat läkarbesök och hembesök under barnets första år, samt regelbundna hälsokontroller och vaccinationer.

Mama Mias värderingar

Vi på Mama Mia tycker det är viktigt att se, bemöta och bekräfta alla våra patienter och samarbetspartners. Vi månar om att upprätthålla ett respektfullt och informativt förhållningssätt, samt ge dig service av högsta kvalitet.

Om Mama Mia

Mama Mia är Skandinaviens största privata kvinno- och barnhälsomottagning, och vi har ett tjugotal mottagningar i Stockholm och Skåne. Vi som arbetar på Mama Mia har alla lång yrkeserfarenhet och mycket hög specialistkompetens. Vi följer dig genom graviditeten och under hela barnets uppväxt. Vården anpassas naturligtvis efter just era individuella önskemål och behov, för vi vet att varje familj är unik!

Mama Mia har vårdavtal med Region Stockholm.

Välkommen att besöka oss på Mama Mia Sickla BVC!

Informationen uppdaterades 14:13 - 13 jun, 2024

Omdömen från patienter