Invisalign - För dig över 23 år

Mölndals Torg 1, Mölndal

Öppet måndag från 08:00

Smile Mölndal

Akut tandvård - För dig över 23 år

Du får ett kostnadsförslag.

Vi på Smile i Mölndal kan hjälpa dig som vill reglera dina tänder med den osynliga tandställningen Invisalign. Observera att du bara kan boka denna behandling om du är över 23 år.

Tandreglering med Invisalign

För att reglera dina tänder med Invisalign måste tandläkaren först skanna dina tänder. Utifrån det skapas sedan tandskenor som är anpassade till dina tänder. Tandskenorna är gjorda i genomskinlig plast, vilket gör att de inte syns. Var sjätte till åttonde vecka får du besöka tandläkaren för att ta fram nya skenor, som justeras lite grann varje gång. På så sätt flyttas till tänder mer och mer mellan varje besök. Du fortsätter besöka Smile Mölndal tills dina tänder har flyttats till det önskade resultatet.

Så använder du Invisalign

Du måste använda tandskenorna dygnet runt, för att tandreglering med Invisalign ska ge resultat. De enda gångerna du ska ta ut tandskenorna är när du ska äta, borsta tänderna eller använda tandtråd.

När syns resultatet av Invisalign?

Du märker oftast resultatet redan inom några veckor. För att nå det önskade resultatet skiljer sig längden på behandlingen från person till person. För en del kan det ta 6 månader, medan det tar längre för andra.

Få rådgivning om Invisalign och hur det skulle funka för dig. Välkommen till Smile Mölndal!

Smile - din tandläkare i Mölndal!

Varmt välkommen till oss på Smile i Mölndal. Här arbetar både tandläkare och tandhygienister som ger dig en trygg och säker tandvård. Du hittar oss på Mölndals Torg 1.

Behandlingar hos Smile Mölndal

• Tandreglering
  • Tandblekning
  • Rotfyllning
  • Invisalign

Kontakta oss på Smile i Mölndal för att boka tid redan idag!

Informationen uppdaterades 10:04 - 13 jun, 2024

Omdömen från patienter