Invisalign - för dig över 23 år

Öppet idag från 07:30
Lista ditt barn

Smile Landskrona

Akut tandvård - för dig över 23 år

Du får ett kostnadsförslag.

Hos oss på Smile i Landskrona kan du få hjälp med tandreglering med den osynliga tandställningen Invisalign. Observera att du bara kan boka denna behandling om du är över 23 år

Hur fungerar en behandling med Invisalign?

När du påbörjar en behandling med Invisalign så skannar tandläkaren dina tänder för att ta fram tandskenor som är formade efter dina tänder. Materialet i skenorna är gjort av plast, vilket gör att skenorna inte syns. När du använder Invisalign behöver du genomföra regelbundna återbesök var sjätte till åttonde vecka för att säkerställa att behandlingen ger önskad effekt. Efter varje återbesök får du ett par nya justerade tandskenor. Detta gör så att dina tänder flyttas mer och mer efter varje gång du byter uppsättning tandskenor. Återbesöken och justeringen av tandskenorna fortsätter tills dina tänder har uppnått önskat resultat.

Hur ska jag använda Invisalign?

Tandskenorna ska användas dygnet runt, med undantag för när du ska äta, borsta tänderna eller använda tandtråd. Om du inte har tandskenorna i dygnet runt så blir behandlingen med Invisalign inte lika effektiv.

Hur blir resultatet med Invisalign?

Resultat börjar oftast synas redan inom några veckor. För vissa tar behandlingen bara 6 månader, men det beror på hur mycket dina tänder behöver regleras. Som tidigare nämnt når du bäst resultat om du använder tandskenorna dygnet runt.

Välkommen att boka tid hos oss på Smile Landskrona för rådgivning kring Invisalign!

Välkommen till Smile Tandvård - din tandläkare i Landskrona!

Smile Landskrona är beläget i fina lokaler på Säbygatan 17. Här erbjuder vi trygg tandvård för hela familjen, efter individuella behov och använder givetvis modern teknik.

Behandlingar på Smile Landskrona

• Allmäntandvård

• Akut tandvård

• Barn- och ungdomstandvård

• Tandundersökning

• Implantat

• Tandblekning

• Estetisk tandvård

Om du är i behov av specialisttandvård har vi både specialister inom käkkirurgi och tandreglering. Vid behov av annan avancerad tandvård har vi dessutom möjlighet att remittera till Smile Specialisttandvård Malmö.

Akut tandvärk? Vi hjälper dig omgående

Är du i behov av akut tandvård? Hos oss får du alltid hjälp med kort varsel!

Familjetandvård när den är som bäst

Smile Landskrona erbjuder tandläkare för barn och ungdomar, helt kostnadsfritt upp till 23 års ålder. Behöver du hjälp att lista ditt barn hos oss är du varmt välkommen att vända dig till oss så hjälper vi dig med det samt att hitta en passande tid för besöket.

Det är enkelt att hitta till Smile Landskrona

Kliniken är centralt belägen i Landskrona, vilket gör det enkelt att ta kollektivtrafiken. Önskar du hellre ta bilen finns det fri parkering utanför kliniken, glöm inte att hämta parkeringstillstånd i receptionen på plan 3.

Välkommen att boka en tid hos Smile i Landskrona!

Informationen uppdaterades 09:32 - 13 jun, 2024

Omdömen från patienter

Spontant omdöme
21 jan, 2022

Vänligt bemötande stor förståelse för tandläkarrädsla Snabb hjälp Nu har vi bara möt 2 tandläkare och några tandsköterskor men dessa har varit fantastiska Även bemötandet i receptionen har varit vänligt och hjälpsamt

Måndag:07:30 - 18:00
Tisdag:07:30 - 16:00