Invisalign - för dig över 23 år

Öppet idag från 07:00
Lista ditt barn

Smile Jönköping City

Akut tandvård - för dig över 23 år

Du får ett kostnadsförslag.
Inga lediga tider den närmaste månaden

Vi på Smile Jönköping City erbjuder tandreglering med den osynliga tandställningen Invisalign. Observera att du bara kan boka denna behandling om du är över 23 år.

Hur går en behandling med Invisalign på Smile Jönköping City till?

Med hjälp av en skanner tar tandläkaren fram tandskenor som är utformade efter dina tänder. Skenorna är gjorda av plast och syns därför inte. Som en del av behandlingen ingår regelbundna återbesök var sjätte till åttonde vecka för att kontrollera behandlingens effektivitet. Under varje återbesök får du nya justerade tandskenor, vilket gör att tänderna flyttas mer och mer för varje gång du byter skena. Du får nya tandskenor tills dina tänder har uppnått önskat resultat.

Hur använder man Invisalign?

Det är viktigt att du använder dina tandskenor dygnet runt för att behandlingen ska vara så effektiv som möjligt. Du ska alltså använda dem både på dagtid och på nattetid. Den enda gången du kan ta ur skenorna är när du ska äta, borsta tänderna eller använda tandtråd.

Invisalign före och efter

De flesta börjar se resultat redan inom några veckor. Vissa är klara med behandlingen redan efter 6 månader, men det beror på hur dina tänder ser ut från början. För att uppnå bäst resultat är det viktigt att du använder tandskenorna dygnet runt.

Varmt välkommen att boka tid hos oss på Smile Jönköping City för rådgivning kring Invisalign!

Varmt välkommen till oss på Smile Jönköping City!

Varmt välkommen till oss på Smile i Jönköping. Vi har två kliniker i stan, en i city och en i A6 center. Vi på kliniken i city anpassar tandvården efter dina behov och ger alltid trygg och säker vård. Våra specialisttandläkare, tandhygienister och tandläkare har lång erfarenhet av tandvård.

Behandlingar hos Smile Jönköping City

Vi på Smile Jönköping City erbjuder akuttandvård, allmäntandvård, barn- och ungdomstandvård men också estetisk tandvård och tandställning som Invisalign.

Vi är specialiserade inom käkkirurgi

Hos Smile Jönköping City erbjuder vi käkkirurgi som våra specialisttandläkare utför. Du är i trygga händer hos våra specialister.

Välkommen till Smile på Södra Strandgatan 5 i Jönköping city!

Informationen uppdaterades 08:38 - 13 jun, 2024

Omdömen från patienter