1/3

Åderbråck på benen

Åderbråcksbehandling

Varicer

Pris efter konsultation

Hos Åderbråcksklinikerna Södertälje kan du få hjälp med behandling av ådernät. Det är ett vanligt besvär som inte är farligt i sig, men som ibland kan upplevas som kosmetiskt störande.

Vad är ådernät?

Ådernät är inte samma sak som åderbråck, utan består av små, utvidgade blodkärl i hudens allra yttersta lager. Till skillnad från åderbråck ger de ingen upphöjning av huden, utan känns igen som spindelliknande, blå eller lila missfärgningar. Ådernät är inte farliga i sig, men många upplever dem som missprydande.

Varför uppstår ådernät?

Det finns mycket som kan påverka att ådernät bildas, till exempel hormonförändringar, graviditet, övervikt eller åderbråck. Man kan få ådernät på alla delar av kroppen, men de är vanligast på benen. Ådernät försvinner inte av sig själva och blir ofta värre med tiden.

Åderbråcksklinikerna Södertälje behandlar ådernät med sklerosering

Vi behandlar ådernät med hjälp av så kallade mikroinjektioner, vilket är den mest effektiva metoden, och behandlingen är oftast okomplicerad. Med hjälp av en mycket tunn nål injiceras läkemedlet Aethoxysclerol i det brustna kärlet, vilket gör att det klibbar ihop och skrumpnar. Efter några veckor försvinner kärlet helt.

Injektionerna görs av certifierad specialistsjuksköterska.

Innan behandlingen rekommenderar vi att man gör ett ultraljud, för att utesluta att du har åderbråck, eftersom det ofta uppstår i samband med ådernät. Om vi upptäcker åderbråck behöver det behandlas först, för att minska risken för återfall.

Pris för ådernätsbehandling

Priset på en ådernätsbehandling är ett fast pris per behandling och man ska oftast räkna med att det kan kräva flera behandlingar för att uppnå önskat resultat.

Välkommen att boka tid för behandling av ådernät hos Åderbråcksklinikerna Södertälje!

Åderbråcksklinikerna Södertälje erbjuder trygg, skonsam och effektiv behandling

Välkommen till oss på Åderbråcksklinikerna i Södertälje! Här får du alltid träffa kunniga och erfarna specialister inom åderbråck, som med hjälp av de senaste teknikerna kan behandla alla åderbråck - effektivt och skonsamt.

Om Åderbråcksklinikerna

Åderbråcksklinikerna är ledande specialister inom åderbråcksbehandling i Norden och utför över 3000 behandlingar varje år. Idag har vi totalt 22 st kliniker, varav 15 st finns på olika orter i Sverige. Du kan besöka oss i:

• Stockholm
  • Kalmar
  • Halmstad
  • Umeå

Åderbråcksklinikerna i Södertälje

Du hittar vår mottagning i Södertälje på Klockarvägen 112. Här kan vi hjälpa dig med konsultation, undersökning och behandling av både åderbråck och ådernät.

Välkommen till oss på Åderbråcksklinikerna Södertälje!

Informationen uppdaterades 09:25 - 29 maj, 2024

08-5011#### Visa nummer