1/4

karta knapp bakgrund

Forumvägen 14, plan 17, Nacka

Öppet fredag från 08:00

Mama Mia Nacka Barnmorskemottagning

Har du fått en kallelse till cellprovtagning? Då är du välkommen till oss på Mama Mia Nacka BMM.

Kom ihåg att alltid ta med din kallelse till besöket!

Varför ska man gå på cellprovtagning?

Vid en cellprovtagning tas ett prov från livmodertappen som skickas på analys för att kunna upptäcka cellförändringar. Genom att regelbundet ta prov kan man upptäcka förändringar redan på ett tidigt stadium och på så sätt behandla innan de utvecklas vidare till livmoderhalscancer.

Kallelse till cellprovtagning

I Stockholms län kallas alla kvinnor mellan 23-64 år regelbundet till cellprovtagning. Om du är mellan 23-49 år kallas du var tredje år och om du är mellan 50-64 år kallas du vart sjunde.

Efter provtagningen analyseras provet för eventuella cellförändringar. Du får svar inom 4-6 veckor, även om provet är normalt.

Tidsbeställning för cellprovtagning

Har du fått en kallelse till cellprovtagning kan du välja att beställa en tid hos oss på Mama Mia Nacka, även om du inte blivit kallad till just vår mottagning. Det gör du enkelt på telefon eller via 1177.se.

Välkommen att kontakta oss på Mama Mia Nacka BMM för mer information om cellprovtagning!

Välkommen till oss på Mama Mia Nacka BMM!

Hos oss arbetar 6 st legitimerade barnmorskor som gärna hjälper dig med:

• graviditetstest
  • kondomutdelning
  • byte av Oestring
  • cellprov.

Vi ger även klimakterie-, sex- och samlevnadsrådgivning. För inskrivna gravida finns även en läkare tillgänglig för graviditetsrelaterade medicinska frågor. Vi kan under tidig graviditet göra ultraljud på medicinska indikationer på våra kunder.

Kontakta oss före besöket om du har behov av tolk!

Vi anpassar vården efter dina behov och önskemål och ser alltid till att erbjuda dig tid så snabbt som möjligt. För bokning kontakta oss via telefon, onlinetjänst eller boka tid via 1177.

Vi har drop in för preventivmedelsrådgivning, provtagning av könssjukdomar, graviditetstest, byte Oestring samt kondomutdelning kl 11-12 mån-, ons- och fredagar.

Mama Mia har vårdavtal med Region Stockholm vilket innebär att besöken är kostnadsfria för våra kunder.

Hitta till oss

Vi finns i fräscha, ljusa och hemtrevlig miljö centralt i Nacka Forum. Vår fantastiska utsikt är värd att uppleva!

Adress: Forumvägen 14, plan 17, i det högsta huset. Du kan gå in genom Entré J / Signum och sedan följa skyltning mot HLTH, så hittar du rätt.

Om du tar bilen så parkerar du i Nacka forums parkeringshus, till exempel nära Hemköps entré. Från Hemköp går du över Romantorget och hissen upp i Höghuset entré J/Signum/HLTH.

Du kan ta alla bussar som går till Nacka Forum för att besöka oss. Tunnelbanan kommer inom kort att

Mama Mias värdegrund

För oss på Mama Mia är det viktigt att se, bemöta och bekräfta alla våra kunder. Det gör vi genom ett respektfullt och informativt förhållningssätt, med högsta servicefaktor. Vi önskar att bemöta dig var än befinner dig i livet. För oss är det viktigt att du känner dig delaktig i din vård. Vi eftersträvar hög kontinuitet och vill erbjuda dig samma barnmorska på samtliga besök om möjligt.

Om Mama Mia

Mama Mia är Skandinaviens största privata kvinno- och barnhälsomottagning, och vi fortsätter ständigt att växa! Inom Mama Mias olika mottagningar får du träffa barnmorskor, läkare och gynekologer med lång yrkeserfarenhet och mycket hög specialistkompetens. Vi följer dig både under graviditeten och genom barnets uppväxt.

Varmt välkommen till Mama Mia Nackas barnmorskemottagning!

Informationen uppdaterades 13:41 - 13 jun, 2024

4.89 av 5
4.87 av 5

Spontant omdöme
14 jun, 2024

Helt fantastisk upplevelse av denna mottagning. Jag kände mig så trygg och omhändertagen under hela min graviditet. Åsa som var min barnmorska är så gullig och kunnig, rekommenderar varmt denna mottagning.

26 apr, 2024

Åsa är den bästa barnmorskan jag träffat. Mycket kompetent och hjälpsam.

23 apr, 2024

Haft en bra tid hos barnmorska Linda

23 apr, 2024

Bra bemötande. Kunnig och trevlig personal.

23 apr, 2024

Otroligt fint bemötande av Linda Mosskull Arvidsson. Jag har känt mig så trygg genom hela graviditeten trots förlossningsrädsla.

Måndag:08:00 - 17:00
Tisdag:08:00 - 18:30