Konsultation Invisalign - för dig över 23 år

Smile Täby

Ljungmyrsvägen 2, Täby

Smile Täby

Akuttandvård - för dig över 23 år

Du får ett kostnadsförslag.

På Smile Täby erbjuds du tandreglering med Invisalign, en osynlig tandställning. Observera att du bara kan boka denna behandling om du är över 23 år.

Hur funkar Invisalign?

Tandläkaren skannar dina tänder och tar fram tandskenor som är utformade efter dina tänder. Skenorna är gjorda av plast och syns därför inte. Du får nya justerade tandskenor under dina återbesök var sjätte till åttonde vecka, tills behandlingen uppnått önskat resultat.

Hur används Invisalign?

Tandskenorna ska användas dygnet runt för att behandlingen ska vara så effektiv som möjligt. Du ska alltså använda dem både på dagen och under natten när du sover. Den enda gången du bör ta ur skenorna är när du ska äta något, borsta tänderna eller använda tandtråd.

Resultat av Invisalign

De flesta som använder sig av Invisalign börjar se resultat redan inom några veckor. Alla har olika grundförutsättningar, men vissa är klara med behandlingen redan efter 6 månader. För att uppnå bäst resultat är det viktigt att du använder tandskenorna dygnet runt.

Du kan boka konsultation för Invisalign, redan idag, hos Smile Täby!

Välkommen till Smile – din tandläkare i Täby

Smile Täby huserar i moderna och fräscha lokaler i Rösjö centrum strax utanför Täby Centrum. Våra tandläkare besitter lång och bred erfarenhet och kan ge dig bästa tänkbara tandvård.

Behandlingar på Smile Täby:

• Tandrengöring

• Tandimplantat

• Tandreglering med Invisalign

• Barn- och ungdomstandvård

När du behöver mer avancerad tandvård

Vår klinik har kapacitet att utföra mer avancerade behandlingar så som tandimplantat och estetisk tandvård. Vi som arbetar på Smile Täby vidareutbildar oss kontinuerligt för att nya behandlingsmetoder ska komma dig som kund tillgodo.

Vi utför de flesta kliniska ingrepp (exempelvis kirurgi och bettrekonstruktioner) på kliniken vilket både sparar tid och pengar för dig som kund.

Barn- och ungdomstandvård

Smile Täby har vi tandläkare med god erfarenhet av barn- och ungdomstandvård och vi bidrar aktivt till att skapa goda tandvårdsrutiner. Vet du vad det bästa är? Barn- och ungdomstandvård är helt kostnadsfritt hos oss upp till 23 års ålder. Välkommen att boka tid per telefon!

Akut tandvård i Täby med kort varsel

Har du fått akut tandvärk? Då finns vi här för dig! Du kan få en akut tid snabbt hos oss.

Hitta till Smile Täby

Smile Tandvård ligger i Skarpäng vid Ica Rösjöhallen strax utanför Täby Centrum. Vi har goda bussförbindelser och kommer du med bil så har vi fri parkering med p-skiva.

Välkommen till oss på Smile Täby!

Informationen uppdaterades 08:35 - 13 jun, 2024

27 feb, 2022

Inte rekommenderas. Arbetet inte fackmässigt utfört/slarvigtutfört/ bitar av komposit kvar i munnen efter 24 timmar. Det finns också brister gällande information (pris på tjänsten) Tandvårdsbidrag bara försvann utan att patienten blev tillfrågat (1200 kr) Tandläkaren (kvinna) stressade med betalning. Kände mig som kassako. Fick ingen kunskap om nästkommande behandling ,men prislapp i handen. Kommer avbeställa.

17 jul, 2019

3 dec, 2018

Tack för utmärkt tandvård. Ett nöje!

29 mar, 2017

Mycket proffsiga

27 mar, 2017

Alltid nöjd här

Fråga ställd 23:48 - 18 jul, 2019

Hej, Vad kostar en tandblekning hos er? Mvh Anna

Smile Täby svarar:

Hej Anna! En tandblekning hos oss kostar 3800kr. Då ingår specialanpassad blekskena samt 4 sprutor blekmaterial. Återkom via hemsidan eller ring oss på 08-768 51 50 om du önskar boka tid så hjälper vi dig med det. Med vänlig hälsning Heléne, Smile Täby

Fråga ställd 04:46 - 30 jun, 2017

Hej! Jag är en 79-årig kvinna som haft ont i vänster öra och käke ner mot hals och skickats mellan ÖNH läkare och Danderyds sjukhus tandläkare. Fick ingen hjälp. Jag har Sjögrens syndrom. Jag undrar om ni har möjlighet att hjälpa mig att titta vad som gör ont. Behöver gå igenom min mun som gjort mig sjuk. Fick inte ok hjälp på Danderyd sjukhus. Inne 10 min. Mycket slarvigt. Kommer gör à på besök åtminstone för kontroll. Har svår sömnapné och svårt att tåla material i bettskena.

Smile Täby svarar:

Hej Bojan! Tyvärr har inte vi de resurserna för att utreda allergi av material som verkar vara problemet för dig. Först bör du kontakta läkare för att få en utredning av vad du är känslig för. Därefter kontakta en klinik för Medicinsk tandvård. Hoppas du får den hjälp du behöver. Med vänliga hälsningar Dentalkompaniet

Onsdag - Torsdag:07:30 - 17:00

Loading map