AudioNova Hässleholm

Vattugatan 9, Hässleholm

AudioNova Hässleholm

Har du problem med hörseln?

Nedsatt hörsel kan ge försämrad livskvalité och skapa social isolering. Många situationer i vardagen kan upplevas som besvärliga, till exempel samtal med familj och vänner, möten, telefonsamtal, att lyssna på musik och att titta på TV.

Om du upplever att du har problem med din hörsel kan du kontakta oss på AudioNova Hässleholm för att boka ett hörseltest. Ett hörseltest är enkelt och helt smärtfritt att genomföra. Du kan också göra ett enklare hörseltest online på vår hemsida.

Vi på AudioNova Hässleholm rekommenderar att testa hörseln en gång om året eftersom regelbundna hörseltest gör det lättare att upptäcka förändringar.

AudioNova Hässleholm hjälper dig att höra igen!

Hos AudioNova Hässleholm erbjuder vi hörseltest utförda av legitimerade audionomer. Genom ett hörseltest mäter audionomen vilka toner du kan uppfatta. När testet är klart sammanställer audionomen en hörselkurva utifrån dina svar. Bilden av din hörsel kallas för ett audiogram och visar vilken/vilka typer av hörselnedsättningar du har. Utifrån det kan audionomen rekommendera lämpliga åtgärder för att hjälpa dig med din hörsel.

AudioNova Hässleholm erbjuder ett brett sortiment av hörapparater och hörseltekniska produkter som vi anpassar efter dina behov. Målet är att hitta den bästa lösningen på dina hörselproblem så att din livskvalité förbättras.

Kontakta oss på AudioNova Hässleholm för att boka ett hörseltest!

Välkommen till AudioNova Hässleholm – Din Hörselspecialist!

AudioNova Hässleholm ligger i centrala Hässleholm endast ett stenkast från centralstationen. Oss hittar du på Vattugatan 9 mittemot Hässleholm Kulturhus.

AudioNova är en av Sveriges största hörselkedjor och finns på flera platser i landet. Audionommottagningen i Hässleholm är en av många hörselkliniker som tillhör AudioNova.

Vad vi på AudioNova Hässleholm kan hjälpa dig med

På AudioNova Hässleholm hjälper våra erfarna audionomer dig med hörseltest och utprovning av hörapparater och hörselskydd. Du kan också få hjälp med service och justering av hörapparater, samt arbetsplatsanpassningar. Vi på AudioNova Hässleholm vet att alla individer har unika förutsättningar, behov och önskemål, och därför gör vi alltid vårt yttersta för att hitta den bästa lösningen för just dig.

Du behöver ingen remiss för att komma till oss på AudioNova Hässleholm!

Avtal inom vårdval primär hörselrehabilitering

AudioNova Hässleholm är en hörselklinik som är auktoriserad av Region Skåne inom primär hörselrehabilitering. Det innebär att du som är över 18 år med lätt till måttlig hörselnedsättning kan få hjälp med behovsbedömning, förskrivning av hörselhjälpmedel, service samt viktig information kring hörselnedsättningen hos oss.

Hörseltest online på audionova.se

Hur står det till med din hörsel? På AudioNovas hemsida kan du göra ett hörseltest online. Under testet får du lyssna på några ljud och sedan besvara ett antal frågor. Testet tar bara några minuter och du får ditt resultat med en gång.

Få hjälp med din hörsel hos AudioNova Hässleholm!

Informationen uppdaterades 13:53 - 12 sep, 2023

Loading map