Intensivvårdsavdelningen Hallands sjukhus Varberg, Varberg

Om Intensivvårdsavdelningen Hallands sjukhus Varberg, Varberg

På intensivvårdsavdelningen vårdas svårt sjuka patienter med svikt i vitala funktioner, patienter med akut hjärtsjukdom och nyopererade patienter.

Inom intensivvården används många apparater och flera olika läkemedel samtidigt.

Vi arbetar i team med specialistutbildade läkare, sjuksköterskor och undersköterskor.

Vi kommer också vid behov till andra vårdavdelningar för att tidigt förhindra eller lindra försämring av tillståndet för svårt sjuka patienter.

Vårt uppdrag är att omhänderta åtta svårt sjuka patienter. Uppvakningsavdelningen har tio patientplatser och ligger i anslutning till intensivvårdsavdelningen.

På en intensivvårdsavdelning är det extra viktigt med noggrann handhygien för att motverka infektioner hos de svårt sjuka patienter som vårdas där. Undvik därför ringar och armband och använd handsprit både före och efter besök hos din närstående.

Huvudentré - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt