Medicinavdelning Hudiksvall

Om Medicinavdelning Hudiksvall

Medicinavdelningen med strokeenhet i Hudiksvall tar emot vuxna patienter med medicinska sjukdomar eller besvär som kräver inneliggande vård. Det bedöms på akutmottagningen eller via annan vårdgivare om du är i behov av vård hos oss.$$Medicinavdelningen har sjuksköterskor, undersköterskor och läkare. Du kan även få träffa fysioterapeut (sjukgymnast), arbetsterapeut, dietist, logoped och kurator om din vård kräver det.$$Om du har vårdats för stroke eller TIA kan du kallas till ett återbesök på strokemottagningen. Hembesök från rehabteamet kan vid behov göras genom externa stroketeamet.$$För rådgivning hänvisas du till 1177 och vid livshotande tillstånd ring 112.

0650 - 921 47 Växelnummer
Kungsgatan 33,824 43 Hudiksvall - visa på karta