Intensivvårdsavdelning Hudiksvall

Om Intensivvårdsavdelning Hudiksvall

Till intensivvårdsavdelningen (IVA) kommer patienter som behöver övervakning och behandling dygnet runt i samband med svåra sjukdomstillstånd. Patienterna kommer från akutmottagningen, vårdavdelningar eller centraloperation.$$Det finns inga fasta besökstider, men du kan få vänta vid morgonskötsel, ronder och vid undersökningar. Kom gärna överens med personalen när det är lämpligt att komma på besök. Då utrymmet runt patienten är begränsat är det bra om det max är två personer som besöker patienten samtidigt. Det är bra om det är en i familjen som är kontaktperson.$$Om du känner dig tveksam till besök på grund av egen sjukdom kan du rådfråga ansvarig sjuksköterska. Det finns ett övernattningsrum i anslutning till avdelningen som du som närstående kan låna. Vid behov kan prioritering av rummet bli nödvändig.

Kungsgatan 33,824 43 Hudiksvall - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
Undvik parfym med hänsyn till allergiker. Mobiltelefon är inte tillåten på salarna.
Intensivvård, hjärta, Intensivvård, neuro, Intensivvård, thorax