palliativt team Hudiksvall

Om palliativt team Hudiksvall

Teamets upptagningsområde är Hudiksvall, Nordanstig och Ljusdal och våra lokaler finns på Hudiksvalls sjukhus.$$I palliativa teamet arbetar sjuksköterskor, läkare och medicinsk sekreterare. Teamet arbetar dagtid på vardagar med hembesök och telefonrådgivning. Övriga professioner som kurator, sjukhuskyrkans personal och dietist, finns kopplande till teamet och kan konsulteras vid behov.$$Vår målgrupp är patienter med obotbar cancer och ALS (amyotrofisk lateral skleros) i ett sent palliativt skede med symtom som kräver insatser av ett specialiserat palliativt team. Patienter med andra diagnoser som har komplexa behov i form av symtomlindring och psykosocialt stöd från ett team kan i undantagsfall skrivas in i teamet.$$För att bli ansluten till vårt palliativa team krävs en remiss av läkare. En individuell bedömning görs och inskrivning sker efter ett första hembesök.

0650 - 927 83 Växelnummer
Kungsgatan 33,824 43 Hudiksvall - visa på karta
Din läkare kan skicka en remiss till oss. Du kan också själv skicka en så kallad egen vårdbegäran. En egen vårdbegäran bedöms på samma sätt av vårdmottagningen som om den vore en remiss från läkare. Men det är viktigt att komma ihåg att en egen vårdbegäran inte betyder att du verkligen har rätt att få specialistvård. Som vårdsökande kan du då istället bli hänvisad till din hälsocentral eller till egenvård. Egen vårdbegäran kan inte göras till alla verksamheter.
Avancerad hemsjukvårdsverksamhet

palliativt team Hudiksvall

00:54 - 06 okt, 2016 skrev:

Absolut bäst! Så trivsamma lokaler och helt underbar och hjälpsam personal, ingenting är omöjligt! Avslappnad stämning bland patienter och personal vilket gör att tiden flyger iväg och min behandling är över innan jag fått ont i rumpan av sittandet!