Akutmottagningen Sundsvall

Om Akutmottagningen Sundsvall

Akutmottagningen i Sundsvall är en dygnet-runt-öppen mottagning. Vi tar emot akut insjuknade, olycksfall samt patienter med allvarliga sjukdomstillstånd som kräver sjukhusvård. På akutmottagningen arbetar vi utifrån kriteriet att den som är svårast sjuk omhändertas först. Särskild hänsyn tas till mycket unga och gamla patienter. Alla patienter prioriteras och omprioriteras fortlöpande. Personalen på akutmottagningen är van vid att arbeta med alla typer av sjukdomar och skador, och roterar mellan de olika stationerna. Akutmottagningen har akutläkare med särskild utbildning i akutsjukvård anställda vid kliniken. De bemannar akutmottagningen delar av dygnet, och rekrytering pågår för att kunna utöka denna bemanning.

Ej angivet Växelnummer
Lasarettsvägen 21 - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
Varje patient kan högst ha med sig en medföljande närstående i behandlingsrummen.